۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۷۱۵۰۶
استاد حوزه علمیه:

بالاترین فضیلت انسان محبوب الهی بودن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصل نژاد بالاترین فضیلت یک انسان را محبوب الهی بودن عنوان کرد و گفت: آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی‌هایش را در راه خدا خرج کرد.
ميلاد امام حسن(ع) مبارک باد

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام على (ع) فرمود: «فالمتقون هم اهل الفضائل؛ پرهیزگاران، اهل فضائل هستند»، امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع)، محبوب نبی مکرم اسلام(ص) و خداوند متعال است.

 

وی بالاترین فضیلت یک انسان را محبوب الهی بودن عنوان کرد و ادامه داد: نام شریف امام حسن(ع) از جانب الهی انتخاب و نام گذاری شده است؛ جبرئیل به پیامبر اکرم(ص) فرمود؛ نام مولود فاطمه را به اسم پسر هارون نام‌گذاری کن، و پیامبر نام حسن را برایش برگزید.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه امام حسن(ع) را سید جوانان بهشت خواند و ابراز داشت: جابر از پیامبر خدا(ص) نقل می‌کند: «هر کس خواست سرور جوانان بهشت را ببیند، پس به چهره حسن بن علی نگاه کند».

 

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) عابدترین، زاهدترین و با فضیلت‌ترین مردم زمانش بود و زمانی که عازم حج می‌شد، با پای پیاده می‌رفت و گاهی هم پا برهنه. امام حسن(ع) زمانی که یاد مرگ می کرد می‌گریست و هنگامی که به یاد قبر و قیامت می‌افتاد، اشک از چشمانش سرازیر می‌شد.

 

این استاد حوزه از سخت ترین دوران زندگانی با برکت امام مجتبی(ع) را دوران پس از صلح با معاویه دانست و اظهار داشت: ایشان سختی این سال های ستم را با بردباری وصف ناشدنی اش سپری می کرد، در این سال ها، ایشان از غریبه و آشنا سخنان زشت و گزنده می شنید و زخم خدنگ بی وفایی می خورد.

 

وی تصریح کرد: این دوران برا ی ایشان سخت و دشوار بود، ناسزا گفتن به علی(ع)، عادی شده بود،  هرگاه امام را می دیدند می گفتند: «السّلامُ عَلَیک یا مُذِلَّ المُومنین؛ سلام بر تو ای خوارکننده مؤمنان»، امام با بردباری تمام این هتاکی ها و دشنام ها را تحمل می کردند.

 

حجت الاسلام اصل نژاد شجاعت و شهامت، سخاوت، خلق خوش، عبادت و خوف الهی از فضائل آن حضرت عنوان و خاطرنشان کرد: از برجسته ترین اوصاف امام مجتبی(ع)، بخشش، جود و سخا است، از این رو حضرت را کریم اهل بیت(ع) دانسته اند.

 

وی افزود: آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم کردند و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشیدند، روایات تاریخی مربوط به بخشش‌های آن حضرت فراوان است. به خاطر این بخشندگی‌هاف آن حضرت را کریم اهل بیت(ع) لقب داده اند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات