۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۷۲۳۷۷

فاز اول جلوگیری از عرضه قرآن‌های فاقد مجوز اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر فروش نمایشگاه قرآن از جمع‌آوری ۱۲۵ قرآن فاقد مجوز و اخذ تعهد از برخی غرفه‌ها برای عدم عرضه آنها خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رجبعلی سالاریان، مدیر فروش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از تخلف 9 ناشر در عرضه قرآن بدون مجوز نشر خبر داده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجوز یکی از این قرآن‌ها فاقد امضا بوده است، افزود: قرآن‌های بدون مجوز نشر روز گذشته با حضور کارشناسان سازمان دارالقرآن الکریم جمع‌آوری شد که مجموع آنها حدود 125 جلد بود.

 

احمد حاج‌شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم، این قرآن‌ها را نمونه‌ای از قرآن‌هایی می داند که هرکدام دارای شمارگان چند هزارتایی‌اند و باید از عرضه آنها در هر نقطه‌ای از کشور جلوگیری کرد.

 

به گفته سالاریان، از متخلفان برای عدم عرضه این قرآن‌ها تعهد کتبی گرفته شده است که در صورت عدم پایبندی غرفه آنها بسته خواهد شد.

 

وی همچنین تعیین تکلیف متخلفان در عرضه قرآن‌های فاقد مجوز نشر را به بعد از اتمام نمایشگاه و طرح در کمیته تخلفات موکول کرد و گفت: این تخلفات قطعاً در پرونده آنها درج خواهد شد.

 

سالاریان اطلاع‌رسانی پیش از برگزاری نمایشگاه و اعمال نظارت را سبب کاهش آمار تخلفات دانسته است./1325/103/ی

ارسال نظرات