۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۷۳۹۹۹
شهردار مشهد:

مبارزه با فساد و راندخواری به عنوان بزرگترین منکر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ شهردار مشهد فساد و راندخواری را از بزرگ‌ترین منکرها دانست و گفت: باید هر کسی که به فساد آلوده است، رسوا شود و این حق مردم، شهدای انقلاب و نظام اسلامی است و بدون مماشات باید با فساد مبارزه شود.
سيد صولت مرتضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صولت مرتضوی، شهردار مشهد، پیش از ظهر امروز در نشست سالیانه شورای امر به معروف و نهی از منکر که  در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد،  گفت: امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی جایگاه ویژه ای دارد وآیه 71 سوره توبه و آیه 41 سوره حج به صراحت به آن اشاره شده است.

 

وی نماز را برترین معرف عنوان و اظهار کرد: نماز لجامی بر نفس اماره است و انسان را از هر فحشا و منکری نجات می دهد. و اولین تکلیف انسان در زمین نماز است.

 

مرتضوی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که ایجاد حکومت اسلامی و عادله را بزرگ‌ترین معروف بیان می کند، تصریح کرد: لازمه اقامه نماز مکنت داشتن است و مکنت نیز با حاکمیت و مسؤولیت به دست می آید.

 

شهردار مشهد شهوت را عامل مهم انحطاط بشر براساس گفته های حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین امر در کنترل شهوت ازدواج است که سبب جلوگیری انسان از گمراهی و تباهی می شود، با ازدواج خیر و برکت به زندگی انسان سرازیر می شود و پیوند نورانی قلب ها صورت می گیرد.



وی افزود: نماز، ازدواج، کنترل شهوت و ایجاد حکومت اسلامی سبب جلوگیری از سقوط اخلاقیات و انسان ها می شود.

 

مرتضوی در ادامه به منکرات اشاره و اظهار کرد: برخی اوقات ناملایمات روزگار موجب بروز منکر می شود که از جمله این منکرات فزون خواهی، غرق شدن در دنیا طلبی و اهتمام نداشتن به امور مردم است که باید به آن ها توجه داشته باشیم.

 

شهردار مشهد بیکاری را از بالاترین منکرها برای انسان دانست و افزود: باید از فرصت ها استفاده کرد و بحث اشتغال، ازدواج و مسکن را در دستور کار قرار دهیم.

 

وی در ادامه به معروف ها اشاره و خاطرنشان کرد: قناعت، مدارا با یکدیگر، اهتمام به امور مسلمین، دلسوزی به امت اسلامی از جمله معروف ها است.

 

مرتضوی برخورد مناسب با ارباب رجوع را از بهترین منکرها عنوان و اظهار کرد: در سال های اخیر میزان رضایت منی مردم نسبت به مناطق شهرداری افزایش یافته است و ما یک مورد نارضایتی را نیز برنمی تابیم و با تعابیری که صورت گرفته است نارضایتی ها را کاهش می دهیم.

 

شهردار مشهد فساد و راندخواری را از بزرگترین منکرها دانست و گفت: باید هر کسی که به فساد آلوده است رسوا شود و این حق مردم، شهدای انقلاب و نظام اسلامی است و بدون مماشات باید با فساد مبارزه شود./1310/پ202/ح

ارسال نظرات