۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۲۷۵۳۶۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تأکید کرد؛

تدبر در قرآن مهم‌تر از تلاوت/ انحرافات امروز جهان به خاطر دوری از تدبر در قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: قرآن نه تنها داروی شفابخش همه دردهای روحی و روانی انسان ها است بلکه داروی تمامی دردهای جسمانی انسان نیز هست.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان پنجشنبه شب در مراسم احیای مداحان و شاعران شهرستان کاشان و آران بیدگل در مسجد عربی این شهرستان با اشاره به این که اگر به دستورات قرآن عمل شود بیماری های روحی و روانی و افسردگی در جامعه معنا ندارد گفت: تمامی مشکلات امروزجامعه و بیماری روحی و روانی ناشی از دور شدن جامعه از قرآن و دستورات قرآن است.

 

وی تلاوت قرآن را سبب نورانیت انسان ها دانست و افزود: هرکس در دنیا قرآن زیاد تلاوت کرده باشد مقام و درجات او در قیامت بیشتر و بالاتر است.

 

حجت الاسلام حسینی یاد آور شد: خداوند در قرآن خودش را معرفی می کند و می گوید، قرآن کتاب هدایت و رحمت برای کسانی است می خواهند در مسیر مستقیم قرار داشته باشند و منحرف نشوند.

 

به گفته وی، مرحوم علامه طباطبائی در کتاب تفسیر المیزان، آیه به آیه می آورد و هر آیه تفسیر آیه دیگر است که قرآن نه تنها داروی شفابخش همه دردهای روحی و روانی انسان ها  است بلکه داروی تمامی دردهای جسمانی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به این که قرآن یک قسم بزرگ می خورد و یک گلایه از ما دارد گفت: قرآن قسم به آنچه در جهان هستی می بیند و نمی بیند اعم از جامدات، نباتات و پرونده و چرنده و آسمان و ستارگان و آنچه  در ماور الطبیعه و ذات اقدس الهی و فرشتگان  است و دیده نمی شود قسم می خورد که قرآن قول رسول نیست بلکه قول خدا و سخن خدا است.

 

قرآن کتاب تذکر است

حجت الاسلام حسینی قرآن را کتاب تذکر دانست و با اشاره به این که مومن باید تذکر پذیر باشد گفت: قرآن در سوره واقعه دو گلایه دارد، یکی این که قرآن را می خوانند اما فقط عده کمی ایمان می آورند و دوم این که آن عده هم که ایمان نمی آورند مشرک هستند.

 

وی تدبّر در قرآن را مهم خواند و افزود: خداوند در یک آیه از قرآن خیلی جدی می فرماید چرا قرآن را تلاوت می کنید اما در قرآن تدبّر نمی کنید، از این رو یک تدبّر در قرآن و یک تفسیر داریم که این دو متفاوت از یکدیگر است.

 

به گفته وی، خیلی از مسیحیان تفسیر نوشته اند و در زمان امام صادق(ع) نیز خیلی ها تفسیر نوشتند اما در ادامه در مقابل امام صادق ایستادند و با او مخالفت کردند.

 

قرآن یک تدبّر خاص و یک تدبّر عام دارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی تدبّر را در دو بخش تدبّر خاص و تدبّر عام تعریف کرد و یاد آور شد: لازمه تدبّرتلاوت زیاد قرآن نیست بلکه تلاوت یک آیه قرآن با تفکر و تدبّر در این یک آیه مهم است.

 

وی با اشاره به این که  آنهایی که امروز امام را تحریف می کنند به دلیل عدم تدبّر در قرآن است یاد آور شد: این عده حتی معتقدند امام زمان نایب ندارد چرا که او چهار نایب داشته که همگی رفته اند، در صورتیکه این چهار نفر نایب خاص بودند و امروز در زمان غیبت کبری نایب عام که مجتهدان جامع الاشرایط است و بر مسلط بر نفس عماره و بی اعتنا به دنیا می‌باشند به عنوان نایب عام امام زمان هستند که این مسؤولیت بزرگ امروز بر عهده رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که تلاوت قرآن مهم نیست بلکه مهم تر از تلاوت قرآن تدبّر در قرآن است ابراز کرد: تمامی درگیری ها و اختلافات و مناقشات امروز  در بحرین و سوریه، عراق و یمن از سوی آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه به دلیل عدم تدبّردر قرآن است.     

 

رواج عرفان های نوظهور، خرافه پرستی و شیطان پرستی نتیجه عدم تدبّر در قرآن است

وی در ادامه رواج عرفان های نوظهور، خرافه پرستی و شیطان پرستی را نتیجه عدم تدبّر در قرآن دانست و افزود: متأسفانه به دلیل بی توجهی به دستورات قرآن امروز بازار ترویج عرفان های نوظهور و خرافه پرستی در جامعه داغ است و این یک تهدید بزرگ محسوب می شود.

 

به گفته وی، تضعیف آموزه های قرآنی و اعتقادات مردم در جامعه سبب شده است تا بازار کاسبی فالگیرها و طلسم شکن ها و عرفان های نوظهور در جامعه رونق داشته باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یاد آور شد: آیت الله امیری می گوید، آموزش قرآن در لندن برایم تعجب آور بود اما وقتی تحقیق کردم متوجه شدم خانمی که قبلا خواننده بوده با یک تلاوت زیبا از قرآن متحول شده و مسلمان شده و در لندن با دایرکردن آموزشگاه های قرآن تمامی ثروت خود را هزینه آموزش قرآن در لندن کرده و قرآن آموزان زیادی را تربیت کرده است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که تلاوت قرآن با هفت دستگاه موسیقی تلاوت می شود گفت: این خانم خواننده لندنی تحت تأثیر موسیقی قرآن گرفت و متحول شد و مسلمان شد و هر چه داشت در راه ترویج قرآن در لندن هزینه کرد.

 

انتظارات از مداحان در جامعه در حد یک مجتهد بالا است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه هدف از آغاز فعالیت های کانون مداحان شهرستان کاشان را بصیرت افزایی و ارتقای سطح دانش و آگاهی مادحین اعلام کرد و افزود: انتظارات از مداحان در جامعه در حد یک مجتهد بالا است و مداحان باید برای برآورده کردن انتظارات مردمی با حضور در کلاس های آموزشی نسبت به ارتقای دانش و آگاهی های خود با مطالعه در تمامی امور مذهبی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که مداحان امروز باید در همه امور به روز و  روز آمد باشند گفت: مداحان برای ارتقای سطح آگاهی های خود باید با دسترسی به سایت ها و خبرگزاری ها و آشنایی با سیاست های خارجی دشمنان اسلام و توطئه های آنها بتوانند جوابگوی نیازهای جامعه باشند.

 

به گفته وی، مداحان نباید از دیگر افراد جامعه عقب تر باشند بلکه باید در همه امور آگاهی و مسلط باشند تا بتوانند پاسخگو باشند.

 

مداحان و شاعران کاشان باید اسوه و الگوی دیگر شهرستان ها باشند

وی جایگاه مداحان و شاعران شهرستان کاشان را در کشور مهم خواند و افزود: از مداحان وشاعران شهرستان کاشان انتظار می رود الگو و اسوه ای تمام عیار برای مداحان و شاعران شهرستان های سراسر کشور باشند.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: درحال حاضر 440 مداح دارای شناسنانه ثبت شده در سیستم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هستند که انتظار می رود با حضور در کلاس آموزشی اداره تبلیغات اسلامی کاشان برای ارتقای سطح آگاهی خود خود شرکت کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان همچنین بر اتحاد و همگرایی بین مداحان شهرستان با محوریت کانون مداحان شهرستان و اداره تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: جلسات مداحان و شاعران شهرستان کاشان باید هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت با حضور همه مادحین در سطح بالایی برگزار شود و از حضور در جلسات متفرقه پرهیز کنند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات