۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۴۵۸
آیت الله استادی مطرح کرد؛

ضرورت حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان در طول سال

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: انسان در ماه مبارک رمضان عبادات و اعمال خیری انجام داده است که نقشه شیطان نسبت به چنین افرادی این است که آنان را به حالت سابق بازگرداند، اگر انسان متوجه دشمن خود نباشد ممکن است ضرر کند.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، بر حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان تأکید کرد و به تبیین نقشه های شیطان برای خدشه وارد کردن به این دستاوردها پرداخت.


وی افزود: انسان در ماه مبارک رمضان عبادات و اعمال خیری انجام داده است که نقشه شیطان نسبت به چنین افرادی این است که آنان را به حالت سابق بازگرداند، اگر انسان متوجه دشمن خود نباشد ممکن است ضرر کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که طبیعتا انسان در ماه مبارک رمضان کارهای خیری انجام می دهد که سبب کاهش تخلفات می شود، اظهار داشت: شیطان در صدد است تا انسان را به روزهای قبل از ماه مبارک رمضان برگرداند.


وی ادامه داد: انسان نباید به شیطان میدان دهد که بتواند او را به سوی روزهای قبل بکشاند، ازکارها و نقشه های دیگر شیطان خراب کردن زحمت های گذشته انسان است؛ ظاهر روایات و آیات این است که کارهایی وجود دارد که زحمات انسان را بی ارزش می کند.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی در زمینه کارهایی که سبب بی ارزش شدن اعمال می شود، ابراز داشت: در روایت آمده همانگونه که آتش هیزم را می سوزاند ترتیب اثر دادن به حسد، حسنات انسان را از بین می برد.


وی عنوان کرد:شیطان می خواهد گذشته انسان را بی ارزش کند، همچنین در روایات آمده است کسی که به کارگر خود ظلم کند خداوند متعال اعمال او را بی ارزش می کند؛ شاید هر ظلمی چنین عواقبی به دنبال داشته باشد.


آیت الله استادی خاطرنشان کرد: اگر انسان می خواهد نقشه شیطان عملی نشود باید در برابر وسوسه های آن مقاومت کند، انسان همانگونه که توانسته در ماه مبارک رمضان خود را از بسیاری مسائل محفوظ نگه دارد در طول سال نیز می تواند.


وی اضافه کرد: انسان باید از گناهی زحمات و حسنات را نابود می کند به خداوند متعال پناه ببرد، اگر بشر نمی توانست گناه نکند خداوند متعال چنین درخواستی از آنان نمی کرد؛ انسان می تواند گناهان را ترک کند اما شیطان به گونه ای جلوه می دهد که نمی توان آن را ترک کرد.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که یکی از نقشه های شیطان توقف است، گفت: در این نقشه شیطان به انسان می گوید هرچه کار خیر انجام دادی کافی است، انسان نباید کار خیر خود را متوقف کرده بلکه باید آن را ادامه دهد.


وی افزود: محبوب ترین کارها در نزد خداوند اعمال خیری است که ادامه داشته باشد، در روایت آمده که انسان باید کار خیر خود را تا یک سال ادامه دهد تا عادت کند و انجام کار برایش آسان باشد./1323/پ201/ش

ارسال نظرات