۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۵۶۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

اجرای فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر سبب خیر و برکت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به ‌معروف و نهی از منکر را سبب خیر و برکت در جامعه بیان کرد و گفت: این فریضه باید در بین همه اقشار مردم آموزش داده و فراگیر شود.
نشست ستاد امر به معروف و نهي از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل، مسأله امر به‌ معروف و نهی از منکر را از واجباتی عنوان کرد که دیگر واجبات به آن بستگی دارند و افزود: اگر بتوانیم این فریضه واجب را در جامعه با برخوردی نیکو رواج دهیم، جامعه‌‌ای سالم و بدور از هرگونه گناه خواهیم داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر را سبب خیر و برکت در جامعه بیان کرد و گفت: این فریضه باید در بین همه اقشار مردم آموزش داده و فراگیر شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت امر به ‌معروف و نهی از منکر در عصر حاضر اظهار داشت: فلسفه امر به‌ معروف و نهی از منکر برای تشویق جامعه به‌ سوی انجام امور صالح و دوری گزیدن از گناهان و منکرات بوده، در واقع خداوند بهترین بندگان خود را مأمور این دو فریضه کرده است.

 

کارگران با بیان این که امر به ‌معروف و نهی از منکر از فرایض دین مبین اسلام است، تصریح کرد: امر به ‌معروف به معنای توصیه از طرف فرد مسلمان به دیگران برای انجام کارهای پسندیده از نظر شرع و عقل و نهی از منکر نیز به معنای توصیه مسلمان به دیگری برای اجتناب از رفتارهای ناپسند و نامطلوب از نظر شرع یا عقل است.

 

وی با اشاره به راه های اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اصل کیفیت ورود به مراحل امر به معروف و نهی از منکر مهم است و لازم است افراد با در نظر گرفتن شرایط و مصلحت، به انجام مراحل امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گاهی اوقات مصلحت اقتضا می‌کند، انسان با نرمی و خوش‌رویی به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد و در برخی از مواقع لازم انسان با تندی و با فریاد امر به معروف کند و تشخیص حرکت صحیح و رفتار مناسب احتیاج به حکمت و درک مصلحت دارد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که در اجرای احکام الهی نباید دچار افراط و تفریط شد، گفت: برخی از افراد با رفتار افراطی و ناسنجیده خود، این واجب الهی را به شکل صحیح اجرایی نمی کنند و براساس همین رفتارهای اشتباه در اجرای احکام الهی، نگاه منفی به واجبات الهی در سطح افکار عمومی ایجاد می‌شود که تصحیح و جبران این نگاه منفی، بسیار مشکل است.

  

کارگران به مراتب امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نخستین مرحله امر به معروف و نهی از منکر، همراهی نکردن با کسانی است که معروف را ترک کرده و منکر را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به دومین مرحله امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: لازم است آمران به معروف و ناهیان از منکر، علل ترک معروف را کشف کنند و سپس با ریشه‌یابی صحیح، در جهت رفع اساسی مشکل قدم محکم بردارند.

 

وی با اشاره به این‌که برخی فکر می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر فقط در مسأله حجاب و عفاف است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر محدود به مسأله حجاب و عفاف نیست و انسان هر گاه ببیند یک واجب الهی زیر پا گذارده شده و به آن اعتنایی نمی شود، لازم است تذکر دهد.

 

در پایان این جلسه مقرر شد مسابقه فرهنگی امر به ‌معروف و نهی از منکر، دوره ‌های آموزشی آشنای با مصادیق امر به‌ معروف و نهی از منکر، تبلیغات، فعال کردن نشریات درباره امر به ‌معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه الهی در فضای مجازی انجام شود./9457/پ202/ح

ارسال نظرات