۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۷۶۶۸۸
آیت الله مظاهری:

کمترین اثر قبولی عبادات استجابت دعا است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اثر قبولی عبادات، گفت: کمترین اثر قبولی عبادات این است که وقتی انسان دعا می کند، دعای او به استجابت می رسد.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان بعد از ظهر امروز در مسجد حکیم گفت: برای قبولی عباداتی که در آن ها حضور قلب وجود ندارد، باید به اهل بیت توسل پیدا کنیم.

وی افزود: عبادات ما در حدی نیست که بخواهیم به خداوند عرضه کنیم چرا که در عبادات خود، حضور قلب نداریم.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به این آیه که می فرماید «ان الله یتقبل عباده من المتقین» بیان داشت: یکی از چیزهایی که باعث می شود عبادات ما مورد قبول واقع شود، متقی بودن ما در طول زندگی است.

این مرجع تقلید با بیان آیه «وابتغوا الیه الوسیله» افزود: برای قبولی عباداتی که در آن ها حضور قلب وجود ندارد باید به اهل بیت توسل پیدا کنیم، چرا که آن ها واسطه بین ما و خداوند هستند.

وی با اشاره به اثر قبولی عبادات، گفت: کمترین اثر قبولی عبادات این است که وقتی انسان دعا می کند، دعای او به استجابت می رسد.

رییس حوزه های علمیه اصفهان بیان داشت: وضع فعلی جهان امروزی بسیار آشفته است و ظلم سرتاسر دنیا را فرا گرفته و نیاز به یک منجی، کاملاً احساس می شود، بنابراین بهترین دعاها، دعا برای فرج امام زمان(عج) است.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به دوران ظهور امام زمان(عج)، افزود: در دوران ظهور ایشان اسلام حقیقی در دنیا فراگیر می شود و با از بین رفتن فقر و ظلم، یک زندگی بهشتی برای ما در دنیا فراهم می آید.  

این مرجع تقلید با اشاره به معنای عاقبت به خیری بیان داشت: عاقبت به خیری سه معنا دارد که در معنای اول یعنی از خداوند بخواهیم که در لحظه مردن، بتوانیم دین خود را حفظ کنیم، معنای دوم آن یعنی حالت انحراف در نسل، نداشته باشیم و در معنای سوم این که در لحظات پایانی عمر محتاج کسی نباشیم.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان آیه  «و یرزقه من حیث لا یحتسب» افزود: یکی از چیزهایی که باعث وسعت در روزی و بهترین تدبیرها از سوی خداوند برای انسان می شود، انجام عبادات وترک معاصی است.

وی در پایان با اشاره به سیره اهل بیت گفت: برای قبولی عبادات، ابتدا باید برای دیگران دعا کنیم و دعای ما از صمیم قلب باشد./939/پ202/ج

ارسال نظرات