۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۷۸۹۵۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

جایگاه خبرنگار و رسانه امانت اجتماعی است/ یمن با اقتدار در برابر آل سعود کافر ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جایگاه خبرنگاران یک امانت مهم اجتماعی است که در نقل خبر و گزارش باید جستجوگر باشند و اقدام به منعکس کردن هر مطلبی نکنند چرا که اگر خبر واقعیت نداشته باشد دارای عوارض سوء اجتماعی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران خادم و متعهد رسانه ها تأکید کرد: خبرنگاری و کار رسانه ای یکی از رسالت ها و مسؤولیت های مهم اجتماعی است.

 

وی با توصیه به خبرنگاران و رسانه ها مبنی بر توجه به اصل امانت داری در خبر گفت: رسانه ها و خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از حوادث و جریانات و اتفاقات به افکارعمومی، مردم و مسؤولان را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین رسانه ها و خبرنگاران را حلقه اتصال بین ملت و مسؤولان دانست و تأکید کرد: خبرنگاران باید توجه داشته باشند جایگاه خبرنگار و رسانه به عنوان یک امانت اجتماعی است که در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

آیت الله نمازی، تحقیق و جستجوگری در خبر و گزارش نویسی را یکی از وظایف مهم و اصلی خبرنگاران اعلام کرد و اخبار غیر واقعی در جامعه را دارای آثار سوء اجتماعی دانست و گفت: در برخی از رسانه ها خبری را براساس گفته می شود و یا شایعه شده است منتشر می شودکه در ادامه مشخص شده است واقعیت ندارد و آن را تکذیب کرده اند اما اثری که خبر منتشر شده داشته است با تکذیب خبر خنثی نمی شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر شجاعت خبرنگاران در عرصه خبر یاد آورشد: بسیاری از خبرنگاران شجاع و رزمنده ایران طی هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و امروز نیز خبرنگاران شجاع و متعهد و موحد ایران اسلامی درکشورهای عراق و سوریه، مستقیما به کار اطلاع رسانی مبادرت دارند.

 

شنیدن حرف شهدا نیازمند داشتن دستگاه گیرنده فعال است

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به ورود شهدای گمنام غواص به شهرستان کاشان و استقبال مردم متدین این شهرستان از شهدای گمنام غواص‌گفت: اصطلاح گمنام به شهدایی که بعد از دوران دفاع مقدس کشف می شوند و به شهرهای میهن اسلامی برمی گردند اصطلاحی است که ما از آن استفاده می‌کنیم، در حالی که آنها گمنام نیستند و آثار آنها مشهود است و همه شهرهای کشور را تحت تأثیرخود قرار داده اند.

 

وی همچنین با بیان این که، از نگاه ما شهدا مفقود شده اند و نمی توانیم آنها را مشاهده کنیم  اما آثار شهدای گمنام در جامعه آشکار است گفت: خداوند براساس حکمت خود شهدای گمنام را ذخیره کرده است تا هر موقع اختلافی پیش آمد و امنیت ملی مورد تهدید قرارگرفت، گروه تفحص و تجسس آنها را کشف و از اعماق خاک ها بیرون آمده به شهرها می‌آیند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: شهدا با ما حرف می زنند و شنیدن حرف شهدا نیازمند داشتن دستگاه گیرنده فعال است تا متوجه شویم شهدا به ما می گویند چرا از دوران دفاع مقدس که با همه با متحد بودید فاصله گرفته اید.

 

آیت الله نمازی گفت: شهدا از ما می خواهند تا فرهنگ دوران دفاع مقدس را که وحدت و برادری و اتحاد در برابر دشمن بود زنده کنید و در برابر دشمن سست نشوید و با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی و خارجی به ویژه توافق هسته ای و برجام گوش به فرمان معظم له باشید.

 

به گفته وی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گرو اتحاد و وحدت بر حول محور ولایت و قاطعیت و صلابتی است که رهبری انقلاب از آغاز تا به امروز در برابر همه توطئه های دشمن داشته است و هرگاه احساس خطرکرده است وارد میدان شده است و سخنان کوبنده و دشمن شکنی داشته است.

 

موضع گیری اجباری اوباما و کری بر علیه ایران، مصرف داخلی دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری کشورهای اروپایی1+5 و آمریکایی ها را از جمله کشورهایی دانست خود را قدرت اول دنیا می دانند اما آنها امروز در برابر عظمت رهبری و اقتدار ملت ایران تسلیم شده اند و ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند هسته ای پذیرفته و به رسمیت شناخته اند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: آمریکا در حالی ایران هسته ای را پذیرفته است که اوباما رییس جمهور این کشور پیش از این گفته بود اگر قدرت داشتم تمام پیچ و مهره های ماشین هسته ای ایران را باز می‌کردم.

 

وی افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا نه تنها ایران هسته ای را پذیرفته اند بلکه اوباما رییس جمهور آمریکا اخیرا به نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل سفارش کرده است در برابر جمهوری اسلامی بلند پروازی نکند و از سران کشورهای عربی منطقه خواسته است تا مشکلات خود را با ایران حل کنند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به جنگ تمام عیار کلامی بین کاخ سیاه و سفید و کنگره آمریکا و طرفداری دولت آمریکا از برجام گفت: موضع گیری اجباری اوباما و کری بر علیه ایران مصرف داخی دارد و ارتباطی با مذاکرات و توافق هسته ای ندارد.

 

80 درصد از جمیعت 25 میلیون نفری یمن نیازمند کمک های فوری هستند

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به اتفاقات و حوادث در جهان اسلام از تجمع گروه های مبارز یمن و مردم یمن بر علیه استبداد آل سعود خبرداد و افزود: علی رغم آمار بالای شهدا و مجروحان یمن ناشی از بمباران هواپیماهای آل سعود، ملت مجاهد یمن همچنان با اقتدار در برابر آل سعود کافر ایستاده است.

 

آیت الله نمازی گفت: ضربات سنگین موشکی رزمندگان انصارالله به پایگاههای نظامی آل سعود باعث کشته شدن و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان آل سعود شده است. 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هشدار سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز نسبت به وخامت اوضاع انسانی در یمن گفت: بیمارستان های یمن خالی از دارو و بیش از 20 هزار مجروح به حال خود رها شده است و شهرهای بمباران شده به دلیل کمبود موادغذایی و دارویی درآستانه فاجعه انسانی قرار گرفته است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: براساس گزارش های سازمان ملل80 درصد از جمیعت 25 میلیون نفری یمن نیازمند کمک های فوری هستند اما در عین حال مردم یمن در برابر تهدیدات آل سعود تسلیم نشده و نخواهند شد./1307/پ201/ج   

 

ارسال نظرات