۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۷۹۰۶۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی دینی عامل سعادت و تعالی حقیقی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، سبک زندگی دینی را عامل سعادت و تعالی حقیقی انسان دانست و گفت: انسان برای رسیدن به جایگاه ارزشمند در زندگی باید معارف دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه کند.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع مرزیکلای بابل توجه به سبک زندگی اسلامی را مهم دانست و گفت: بر اساس سبک زندگی اسلامی حسابرسی انسان از خود دارای اهمیت فروانی است که معمولاً انسان ها از آن غافل هستند.

 

وی افزود: در جای آیات قرآن و روایات از ائمه معصومین(ع) به اختصاص ساعتی از روز به بررسی اعمال و حسابرسی از خود تاکید شده است.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه، محاسبه در دنیا را موجب اصلاح رفتار دانست و تصریح کرد: در هر پنج موقف روز قیامت که هزار سال طول می کشد به اعمالی چون نماز، خمس، زکات، صله رحم و روزه و دیگر اعمال انسان رسیدگی می شود و به همین دلیل حسابرسی از اعمال در همین دنیا حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام بابائیان به حدیثی از پیامبر اسلامی(ص) در خصوص رسیدگی دقیق به اعمال در قیامت اشاره و اظهار داشت: خداوند برای هر عملی نیکی پاداشی قرار داده و برای هر عملی نیز حسابی مقررکرده است و انسانی موفق است که بتواند خیری بیشتر از خود برجای گذارد.

 

وی به نگاه اسلام در خصوص انسان موفق و سعادتمند در دنیا پرداخت و افزود: از نگاه اسلام جمع آوری سرمایه از هر راهی نشانه زرنگ بودن انسان نیست بلکه انسان موفق کسی است که برای آخرت خود سرمایه جمع آوری کند.

 

استاد حوزه علمیه یکی از زمان های خوب را برای حسابرسی از نگاه اسلام قبل از خواب دانست و گفت: اگر انسان قبل از خواب شبانه اعمال خود را در دفتری بنویسد می تواند با محاسبه خود، زمینه مناسبی را برای تبدیل گناهان به اعمال نیک خود در روزهای آتی انجام دهد.

 

حجت الاسلام بابائیان تصریح کرد: انسان باید مانند دو شریک که تا ریال آخر به حساب یکدیگر رسیدگی می کنند به اعمال خود رسیدگی کند که تنها راه نجات انسان از آلودگی ها و شیطان انس و جن محاسبه نفس است.

 

وی با مثالی از زندگی بزرگان و عرفا در خصوص محاسبه خود، اظهار داشت: عرفا، بزرگان و آنهایی که به مراتب بالای اخلاقی و عرفانی رسیده اند، خود را موظف به محاسبه دست کم یکبار در شبانه روز می کنند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابلکنار با بیان این که یکی از الطاف الهی نسبت به انسان محاسبه نفس است، خاطرنشان کرد: از جمله ویژگى‌هایى که خداى متعال به روح انسان عطا کرده این است که مى‌تواند بر اعمال خود نظارت و مراقبت داشته باشد.

 

وی با اشاره به نام های قیامت در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، یکی از این نام ها را یوم الحساب نامید و اذعان کرد: اگر انسان بی توجه به حسابرسی در قیامت باشد، احساس مسؤولیت نمى‌کند و به فکر سرو سامان دادن به کارهای خود نمی افتد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات