۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۳۲۸
صفار هرندی در مشهد:

نفرت 70 درصدی کشورهای خاورمیانه از آمریکا/ فهم نادرست برخی عناصر داخلی خسارات زیادی به کشور زده است

خبرگزاری رساـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کسانی که شعارهایی شبیه مخالفان از خود ابراز می کنند و از طرفی نیز مدعی به تعلق به نظام اسلامی هستند،گفت: اینان در سوابق شان وابستگی به حرکت عظیم انقلابی وجود دارد و جزو موثرترین تدارکات جریانات انقلابی بودند؛ بنابراین سخت است که بگوییم اینان تعلق به انقلاب ندارند؛ اما تردیدی هم نیست که شعارهای امروز آنان متفاوت از شعارهای گذشته شان است.
صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز 18 مرداد در همایش آموزشی، تربیتی «شهید چمران» در مرکز آموزشی امام رضا(ع) به تحلیل و بررسی وضعیت آمریکا در بین کشورهای جهان و منطقه خاورمیانه پرداخت.

 

وی با بیان این که کسانی هستند که آمریکا را بزرگ ترین قدرت اقتصادی می دانند، افزود: تولید ناخالص ایالات متحده رقمی نزدیک به 17 هزار و 500 میلیارد دلار است که در نگاه  اول این گونه برداشت می شود که آمریکا دارای قدرت اقتصادی است ولی واقع امر این است که میزان بدهی او 18 هزار میلیارد دلار است و بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده اند که دیگر نمی توانند در آمریکا سرمایه گذاری کنند.

 

صفار هرندی ادامه داد: از طرفی هیچ کس تردیدی ندارد که ایالات متحده به لحاظ قدرت نظامی در رأس همه کشورهای جهان است؛ ولی در کنار آن این ضعف قابل مشاهده است که چنین قدرتی نتوانست کشور کوچکی مانند سوریه را ساقط کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اقتدار نظامی ایران در برابر قدرت نظامی آمریکا بیان داشت: ایران توانست توسط قایق های تندرو در برابر ناوگان 300 متری آمریکا مانور دهد و از طرفی هم یک نیروی حرفه ای مانند حماس توانایی این را پیدا کرد که معادلات قطعی نظامی ابر قدرت ها را بر هم بریزد و سرنوشت خاورمیانه که قرار بود به نام آمریکا به حیات خود ادامه دهد را به ضد آن بدل کند.

 

وی با بیان این که در اکثر کشورهای خاورمیانه نفرت مردم نسبت به آمریکا 70 درصد است، گفت: این هم یکی از نقاط ضعف برای آمریکا است و هر کسی این نقاط ضعف را در برابر نقاط قوت آمریکا نبیند خود را در برابر این کشور یک رعیت می پندارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکنون بسیاری از زمامداران آمریکایی در نقد عملکرد جمهوری خواهان در عراق می گویند که ساقط کردن صدام کار بسیار نادرستی بود؛ چرا که با از بین رفتن او انقلابیون عراق که دست آموز جمهوری اسلامی ایران هستند روی کار آمدند و با این کار عراق را دو دستی تحویل ایران دادیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات داخلی در ایران گفت: در حال حاضر ما شاهد صف آرایی چند لایه برابر جریان اصیل انقلاب هستیم، بخشی از کسانی که در برابر آرمان های انقلاب موضع گیری می کنند لزوما وابسته به جریان ضد انقلاب و یا مخالف نظام نیستند.

 

نگرانی های امروز مبتنی بر ظهور دیدگاه های جدید بر برآوردهای تازه است

 صفار هرندی با اشاره به کسانی که شعارهایی شبیه مخالفان از خود ابراز می کنند و از طرفی نیز مدعی تعلق به نظام اسلامی هستند، افزود: اینان در سوابق شان وابستگی به حرکت عظیم انقلابی وجود دارد و جزو موثرین تدارکات جریانات انقلابی بودند؛ بنابراین سخت است که بگوییم اینان تعلق به انقلاب ندارند؛ اما تردیدی هم نیست که شعارهای امروز آنان متفاوت از شعارهای گذشته شان است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چرایی رسیدن به این نقطه که در حال حاضر چه قضاوتی باید نسبت به این گروه ها داشته باشیم مطرح است و بعید است چنین سرنوشتی نسبت به ما که در جایگاه نقد نشسته ایم برای ما هم رقم بخورد ما از کسانی صحبت می کنیم که در انگیزه آنان و سوابق گذشته شان هیچ گونه تردیدی نمی توانیم داشته باشیم؛ چراکه آنان گذشته خوبی سپری کردند، ولی امروز موضع شان تغییر کرد.

 

صفارهرندی با بیان این که چیزی که به جد می توان روی آن تاکید کرد و بابت آن باید نگران بود ظهور دیدگاه های جدید مبتنی بر برآوردهای تازه است، اظهار کرد: برخی به دلیل فقدان اطلاعات صحیح برآوردهای نادرستی پیدا می کنند و انگیزه های فاسدی ندارند؛ بلکه این برآوردهای نادرست شان سبب دست زدن آنان به کارهای نادرست می شود.

 

رواج فرضیه نادرست این که دنیا را یک کد خدا اداره می کند و برای رسیدن به آرامش باید دم کد خدا را ببینیم

وی ادامه داد: به طور مثال در میان برخی سیاسیون ما این برآورد پیدا شده مبتنی براین که دنیایی که ما با آن طرف هستیم نسبت به گذشته بسیار تفاوت دارد و هم اکنون دنیا به سمتی می رود که هر گونه حرکت مستقیمی را که وابسته به جریان عظیم جهانی نباشد لگد کوب می شود و از مشخصه های دیگر این دنیا این است که به سمت عرفی شدن پیش می رود و این افراد معتقدند این دنیا را یک کد خدا اداره می کند و برای رسیدن به آرامش باید دم کد خدا را ببینیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فهم نادرست برخی از عناصر داخلی سبب وارد آوردن خسارات زیادی به مملکت ما شد به طوری که امروز برخی می گویند حالا ما که بر سر مسائل هسته ای توانسته ایم به تفاهماتی برسیم بقیه مسائل خود را از همین راه حل می کنیم؛ ولی ما در جواب آنان می گوییم کشورهایی که زیر بار حرف های آمریکا رفته اند را امروز عاقبت شان را ببینید به کجا کشیده شده اند.

 

صفارهرندی اظهار کرد: ما غفلت های بزرگی در فرهنگ داشتیم به عنوان مثال نتوانستیم فرهنگ را به صورت نظم یافته که همان مهندسی فرهنگی است دنبال کنیم، باید برای فرهنگ بسیار اندیشید و مهمتر از آن این است که بدانیم متولی فرهنگ چه کسی است، وقتی هر چهار سال فردی با ذائقه جدید در کشور روی کار می آید چگونه می توان انتظار داشت فرهنگ ما استوار بماند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ضعف اقتصادی آمریکا اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان اقتصادی آمریکا پیش بینی کرده بودند که در 30 سال آینده قدرت اقتصادی نوظهور چین و هند از آنان پیشی می گیرد؛ ولی برخی از محافل آمریکایی امروز تصریح می کنند که این اتفاق هم اکنون پیش آمده است.

 

صفارهرندی خطاب به باور برخی از عناصر داخلی مبنی براین که چرا باید از غزه و لبنان حمایت کرد، گفت: این حمایت معنوی از انقلابیون در سطح منطقه برای ما نفوذ آورده است و این نفوذ مقدمه ای برای آمریکا شد که با ما مذاکره کند و ایران با یارگیری از انقلابیون منطقه عمق استراتژیکی برای خود ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: یکی از سیاستمداران آمریکایی گفته است که اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود در همان روز نخست جنگ 20 تا 30 هزار کشته از خود بر جای می گذارد؛ بنابراین هیچ وقت جرأت این را ندارد که وارد جنگ نظامی با ما شود.

 

عقیده تعامل جدی با پیرامون جهان 

وی با بیان این که این گونه افراد معتقدند باید با تعامل جدی با پیرامون جهان قرار گیرند تا بتوانند ادامه حیات دهند،اظهار داشت: بسیاری از کسانی که این حرف ها را می زنند عجیر شده قدرت های مسلط نیستند؛ بلکه مشکل آنان برداشت نادرست نسبت به پیرامون خود است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نباید با این افراد از موضع ایدئولوژیک وارد شد؛ بلکه باید برآورد صحیح مبتنی بر اطلاعات درست برای آنان بیاوریم.

 

صفار هرندی در ادامه خطاب به کسانی که می گویند ما نیاز به تسلیحات نظامی نداریم؛ چرا که نمی خواهیم جنگ کنیم، بیان داشت: باید به آنان گفت قدرت نظامی برای ما اقتدار می آورد و سبب می شود آمریکا و غرب از جنگ با ما هراس داشته باشند و امروز آمریکا که به ما حق داشتن حتی یک سانتریفیوژ را نمی داد امروز مجوز داشتن 6000 سانتریفیوژ را گرفته ایم.

 

وی افزود: البته این سقف آنچه که ما می خواستیم نیست که این نشان از ضعف آمریکا در برابر ایران و بسیاری از کشورهای متأثر از انقلاب اسلامی را دارد به طوری که امروز شاهد صف آرایی بسیاری از کشورها در برابر آمریکا هستیم./934/پ201/ج

ارسال نظرات