۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۷۹۸۲۵
وزیر آموزش و پرورش:

جهت گیری مثبتی در دولت روحانی در راستای ترویج آموزه های دینی صورت گرفته است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت آقای روحانی جهت گیری های بسیار خوبی در راستای ترویج آموزه های دینی صورت گرفته است و در این امر برنامه های قابل توجهی انجام یافته است.
فاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، به ارائه گزارشی از برنامه های آموزش و پرورش پرداخت.

 

وی با اشاره به سمینار کشوری مدیران آموزش و پرورش کل کشور، ابراز داشت: این سمینار در دو روز آینده در تبریز برگزار خواهد شد که در آن آخرین جمع بندی ها و هماهنگی برای بازگشایی مدارس در مهر 94 مطرح خواهد شد.

 

فانی با اشاره به اهمیت مهر ماه امسال، ادامه داد: در هشت ماه گذشته مطالعات وبرنامه ریزی های لازم برای آغاز سال تحصیلی صورت گرفته است، در سال تحصیلی جدید نظام شش، سه، سه در تمام دوره ها در سال جدید مستقر خواهد شد.

 

وی لازمه تحقق این نظام را تحولاتی در نیروی انسانی آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مدارس به نحو احسن صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به برنامه های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم، افزود: در دولت آقای روحانی جهت گیری های بسیار خوبی در راستای ترویج آموزه های دینی صورت گرفته و در این امر برنامه های قابل توجهی انجام یافته است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نماز افزود: در بخش نماز، این وزارت خانه و نهاد به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است.

 

وی، ادامه داد: در بحث قرآن و آموزش آن، حفظ آیات خاص قرآن که بیشتر مورد توجه است را در برنامه خود قرار داده ایم، در این راستا کتاب حفظ آیات منتخب با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی چاپ و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وی این طرح را طرحی فاخر عنوان کرد و ابراز داشت: 650 دارالقرآن در کشور در دو سال اخیر فعال شده است و در حال حاضر در 50 هزار مدرسه نماز جماعت برگزار می شود./854/پ202/ج

ارسال نظرات