۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۳۲۷۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دولتمردان باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند/مبنای نظام جمهوری اسلامی نگاه به بیرون نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی از دولتمردان خواست تا مسأله اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا بدین وسیله بتوان به معنای واقعی کلمه کشور و ملت را اداره کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: معمولا دولت هایی که بعد از انقلاب روی کار آمدن هر کدام جهت گیری هایی داشتند و این جهت گیری ها گاهی از جهاتی مؤثر بوده و از جهاتی نیز متأسفانه خالی از آسیب نبوده است.


وی افزود: دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی در تلاش بود تا فضایی را به وجود بیاورد که به گونه ای چهره نظام اسلامی در دنیا چهره ای دیگری مطرح شود و در واقع تغییر چهره دهند، بر این اساس مذاکراتی که قبلا نیز داشتیم و زیر نظر مقام معظم رهبری بوده و هست سعی کردند به گونه ای که مدنظرشان بود دنبال کنند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که دولت به تعبیر خود به دنبال سرعت بخشی به مذاکرات بود، اظهار داشت: گاهی تعاملات در روند مذاکرات به افراط می رسید که طبیعتا به جایگاه نظام جمهوری اسلامی آسیب می زند.


وی ادامه داد: مذاکرات به توافق منجر شد که همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید روند قانونی آن طی شود، باید منتظر باشیم که جزئیات توافق مورد بررسی قرار گیرد؛ اگر بخواهیم منصفانه به این مسأله نگاه کنیم باید بگوییم که اجماع جهانی البته به تعبیر آمریکا که تنها چند کشور آن را همراهی می کردند شکسته شد که دستاوردی محسوب می شود.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که آنچه در سیاست های جمهوری اسلامی ایران وجود دارد نگاه به بیرون نیست، ابراز داشت: مبنای نظام جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم اسلام و قرآن هیچگاه نگاه به بیرون نبوده، نیست و نخواهد بود.


وی عنوان کرد: اسلام به ممالک اسلامی می فرماید عزتمندانه حرکت کنید و ترسی از فقر نداشته باشید که خداوند شما را بی نیاز می کند، این واقعیتی است که سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران به شمارد می رود، دولتمردان در این زمینه باید بیشتر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه می کردند.


نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی بیشتر مورد توجه قرار می گرفت قطعا وضعیت کشور بهتر از الان بود، اقتصاد مقاومتی یک اصل و مبنا است.


وی اضافه کرد: دولتمردان باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و در این زمینه نباید از بیگانگان وحشت داشته باشند، اگر تا کنون این مسأله کمرگ بوده در حال حاضر باید بیشتر به آن بپردازیم و سوی کارها به سمت اقتصاد مقاومتی باشد؛ باید به اقتصاد مقاومتی اهتمام داشت تا بتوانیم به معنای واقعی کلمه ملت و مملکت خود را اداره کنیم، اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./1323/ت302/ش

ارسال نظرات