۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۸۵۴۸۸
مدیر کل بنیاد شهید کرمانشاه:

شهیدان قهرمانان حقیقی ایران اسلامی هستند/ عزت حاکم بر کشور مرهون خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با اشاره به اینکه کشورهای غربی به دنبال قهرمان‌سازی هستند، گفت: شهدا همچون بسیاری از قهرمانان غربی، افسانه نیستند بلکه آن ها قهرمانان حقیقی معاصر کشور ایران هستند و عزت حاکم بر کشور مرهون خون آنها است.
حجت الاسلام هادي عسگري

حجت الاسلام هادی عسگری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، درباره اجرای نمایش فصل شیدایی در استان، اظهار داشت: فصل شیدایی فصلی نو در برنامه های فرهنگی استان کرمانشاه بود و محور اصلی این نمایش نقش ولایت از زمان خلقت تا پایان بود.


وی با تقدیر از عوامل و دست اندرکاران این مجموعه ادامه داد: فصل شیدایی تحول فرهنگی در استان کرمانشاه ایجاد کرد و اجرای چنین نمایش هایی بیشترین تأثیرگذاری را بر قشر جوان و نوجوان دارد، خلأ چنین برنامه هایی به شدت در استان کرمانشاه احساس می شد.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه خواستار تداوم اجرای برنامه های مشابه شد و اظهار داشت: چنین نمایش ها و برنامه هایی در تقویت باورهای فرهنگی و ارزش‌های انقلابی بسیار تأثیرگذار است.


حجت الاسلام عسگری با اشاره به نقش بنیاد شهید در اجرای نمایش فصل شیدایی یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با مشارکت در اجرای این برنامه سعی در معرفی هر چه بیشتر شهدای استان کرمانشاه و به ویژه عملیات نصر 7 داشت.


وی فصل شیدایی را نقطه قوتی برای استان دانست و تصریح کرد: پروژه فصل شیدایی بسیار سنگین بود و خوشبختانه در طول اجرای این نمایش مردم استان نیز رضایت خود را با حضور چندین هزار نفری نشان دادند.


حجت الاسلام عسگری نقش استان کرمانشاه را در دوران دفاع مقدس بسیار پر رنگ خواند و ابراز کرد: بخش کوچکی از نقش استان در دوران دفاع مقدس در این نمایش به تصویر کشیده شد هرچند در چنین زمان اندکی نمی توان نقش استان کرمانشاه را به خوبی تبیین کرد.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم در تمام کشورها به دنبال قهرمان سازی هستند اما ایران از وجود قهرمانانی واقعی برخوردار است که با الگو قرار گرفتن برای جوانان و نوجوانان می توانند در رشد فضایل اخلاقی در جامعه تأثیر چشمگیری داشته باشند.


وی شهدا را الگوهای معاصر دانست و گفت: شهدا جان خود را در راه حفظ ارزش های اسلامی دادند تا این ارزش ها بر جامعه حاکم بماند، آن ها همچون بسیاری از قهرمانان خیالی غربی، افسانه نیستند بلکه مردم نقش و اثرگذاری آن ها در جامعه را به وضوح می بینند.


حجت الاسلام عسگری در پایان یادآور شد: عزت حاکم بر کشور ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، یادآور نقش شهدا است و این عزت مدیون ایثارگری های شهدا ، جانبازان و ایثارگران است و معرفی آن ها به جوانان و نوجوانان در حفظ، تقویت و استمرار این ارزش ها مؤثر است./857
/302/ب2

ارسال نظرات