۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۶۹۲
آیت الله مظاهری:

دوری از اهل بیت زمینه ساز انحراف در تفاسیر شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ابهام و پیچیدگی تفسیر آیات اول سوره عبس، گفت: دوری از اهل بیت زمینه انحراف در تفاسیر را فراهم کرده است.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی با اشاره به تفسیر سوره عبس و نامفهوم بودن تفسیر این سوره، گفت: صحیح ترین تفسیر قرآن در دست امام زمان(عج) است.

وی در ادامه ابراز داشت: با توجه به مستندات تاریخی و زمانی که پیامبر یا آن مردی که در خدمت پیامبر بود، بعد از  ورود آن مرد کور با رفتار خود ابراز نارضایتی کردند، خداوند به واسطه نزول سوره عبس، از این رفتار ابراز نارضایتی کرد.

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: مسأله پیچیده این است که اگر این عمل پیامبر(ص)(روی گردانی از مرد کور) خلاف رضایت خداوند است، چرا ایشان این عمل را مرتکب شدند، بنابراین بعضی از شیعیان نمی توانند بپذیرند که مخاطب آیه«عبس و تولی» پیامبر(ص) است.

رییس حوزه های علمیه اصفهان ابراز داشت: شیعیانی هستند که معتقدند در آیه«عبس و تولی»، خداوند خطابی عتاب آمیز به پیامبر(ص) داشته است که از روی لطف است و منافاتی با عصمت پیامبر(ص) ندارد.

وی با اشاره به آیه سوم سوره عبس که می فرماید«و ما یدریک لعله یزکى» افزود: در این آیه احتمالاً مخاطب آن مردی است که خدمت پیامبر(ص) بوده، چرا که در این آیه عدم درک از واقعیتی بیان شده که با شأن پیامبر(ص)، منافات دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: دلیل نارضایتی خداوند از این عمل(روی گردانی از مرد کور)، خدا ترس بودن آن مرد کور است.

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: خطاب خداوند و عمل پیامبر کاملاً درست است ولی این که در آن زمان چه اتفاقی افتاده مشخص نیست و فقط امام معصوم تفسیر این آیات را می دانند.

وی در پایان با اشاره به جهل افراد و دوری از اهل بیت، ابراز داشت: با کنار زدن امام معصوم، عده ای بی سواد، مسند حکومت را در دست گرفتند و اجازه تفسیر کردن قرآن را به اهل بیت ندادند./867/پ202/ج

ارسال نظرات