۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۲۴۹
آیت الله مظاهری:

مسأله جمع آوری و کتابت قرآن بعد از رسول خدا کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر جمع آوری قرآن در زمان رسول خدا(ص) گفت: جمع آوری قرآن در زمان پیامبر(ص) و با تلاش های امام علی(ع) صورت پذیرفت ولی برخی معتقدند که جمع آوری قرآن بعد از پیامبر(ص) انجام شده که این مسأله کاملاً دروغ است.
ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه با آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین خیابان جی با ادامه تفسیر سوره عبس گفت: توفیق و همت، لازم و ملزوم یکدیگرند.

 

وی با اشاره به آیه دوازدهم سوره عبس که می فرماید«فَمَن شَاء ذَکَرَهُ» افزود: دلیل نزول قرآن، متنبه کردن انسان است تا به واسطه آن، خیر دنیا و آخرت نصیب انسان شود.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: شکی نیست که هدایت گری قرآن نصیب افرادی می شود که به آیات قرآن دل بدهند و همه تلاش خود را در جهت عمل به آیات آن به کار گیرند.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به بحث تقدم یا تأخر توفیق بر همت، ابراز داشت: بعضی افراد معتقدند توفیق بر همت تقدم دارد، یعنی خواست خداوند بر تلاش انسان تقدم دارد، ولی برخی دیگر معتقد بر تقدم همت بر توفیق هستند.

 

وی افزود: مسأله مهم این است که توفیق و همت، لازم وملزوم یکدیگرند و نبود یکی از پرواز انسان به سمت سعادت جلوگیری می کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری گفت: توجه به آیات قرآن انسان را به سمتی سوق می دهد که جز خداوند کسی را نبیند و رفتارش کاملاً رنگ الهی به خود بگیرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان تفسیر آیات سیزدهم تا شانزدهم سوره عبس که می فرماید«فِی صُحُفٍ مُّکَرَّمَةٍ، مَّرْفُوعَةٍ مُّطَهَّرَةٍ، ‏بِأَیْدِی سَفَرَةٍ، کِرَامٍ بَرَرَةٍ ‏» ابراز داشت: قرآن با تشریفات خاصی توسط ملائکه بر پیامبر نازل می شد و در این هنگام پیامبر(ص) از خوف الهی از خود بی خود می شدند.

 

وی در پایان با توجه به مستندات تاریخی بیان داشت: پیامبر(ص) برای جمع آوری قرآن از حالت پراکنده به شکل یک مصحف بسیار تأکید داشتند و جمع آوری قرآن در زمان پیامبر(ص) و با تلاش های امام علی(ع) صورت پذیرفت ولی برخی معتقدند که جمع آوری قرآن بعد از پیامبر(ص) انجام شده که این مسأله کاملاً دروغ است./867/پ202/ش

ارسال نظرات