۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۸۷۰۶۸
22 آبان ماه؛

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جمعه 22 آبان ماه سال جاری و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: متقاضیان تا 20 مهرماه برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات مهلت دارند.
شاکري مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

حسین شاکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: قرآن کریم مظهر اراده خداوند متعال و معجزه پیامبر عزیز اسلام است.

 

قرآن کریم نجات بخش انسان در روز قیامت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با بیان این که قرآن کریم در میان مسلمانان های جهان دارای ارزش و اهمیت ویژه ای است، خاطر نشان کرد: قرآن کریم به عنوان هدیه آسمانی  کتابی است که پیروی از آموزه های آن می تواند سعادت دنیوی و اخروی همه نسل های بشر را تضمین کند.

 

شاکری اهمیت جایگاه قرآن در زندگی فردی انسان‌ها، تصریح کرد: خداوند کریم قرآن را را در جهت روشنایی و هدایت انسان‌ها معرفی کرده‌ است و این نعمت بزرگ را در اختیار بندگانش قرار داده است و این هدیه آسمانی نجات بخش انسان در روز قیامت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تأکید بر این که در جامعه اسلامی همگان باید در راستای ترویج نشر علوم قرآنی تلاش کنند گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی وظیفه ای همگانی است.

 

شاکری با بیان این که انس با قرآن و تلاوت آن موجب احیا و شادابی در وجود انسان ها می شود، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: ای پسر! از قرائت قرآن غفلت مکن که قرآن دل را زنده می‌کند و از فحشاء و نادرست و ستم باز می‌دارد.

 

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور جمعه 22 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: متقاضیان تا 20 مهرماه برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات مهلت دارند.

 

شاکری خاطر نشان کرد: نحوه برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده و علاقه مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به  سایتww.quranedu.ir مراجعه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در ادامه بیان کرد: آزمون شفاهی ویژه کودکان و نوجوانان زیر 12 سال  نیز همزمان با سایر داوطلبان برگزارمی‌شود اما زمان برگزاری آزمون از سوی مؤسسه مجری آزمون  در شهرستان از 23 آبان به بعد اعلام خواهد شد./842/302/ب1

ارسال نظرات