۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۲۸۷۱۲۱
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

عفاف و حجاب در جامعه اسلامی سبب امنیت و تحکیم خانواده‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان این که عفاف و حجاب سبب امنیت و تحکیم خانواده ها می شود، گفت: زنان مسلمان با عفت و حجاب خود می توانند خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان مصون بدارند.
حجت‌الاسلام مصطفي اوحدي معاون تهذيب حوزه هاي علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که عفاف و حجاب در جامعه اسلامی سبب امنیت و تحکیم خانواده ها می شود گفت: زنان مسلمان با عفت و حجاب  خود می توانند خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان مصون بدارند.

 

خانواده ها آغاز گر و فرهنگ سازان تآثیر گذار عفاف و حجاب

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی، عفاف و حجاب، مظهرعبودیت و بندگی خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب در جامعه اسلامی سبب آرامش روانی و آسایش، سلامت جامعه و امنیت اجتماعی می شود.

 

حجت‌الاسلام اوحدی خانواده ها را آغاز گر و فرهنگ سازان تأثیر گذار عفاف و حجاب دانست و خاطر نشان کرد: خانواده ها بخصوص مادران نقش بسزایی در هدایت فرزندان خود به سمت و سوی عفاف و حجاب دارند و خانواده‌ها باید نسبت به تربیت اسلامی، دینی و مذهبی فرزندان خود اهتمام ورزند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان این که حفظ نگاه مردان به نامحرمان  نوعی عفاف تلقی می شود، خاطر نشان کرد:  فرهنگ عفاف و حجاب تنها برای بانوان مورد استفاده قرار نمی گیرد و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب به مردان هم مربوط می شود.

 

فرهنگ عفاف و حجاب سبب خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمنان می شود

حجت‌الاسلام اوحدی با بیان این که حجاب و عفاف باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: عفاف و حجاب باید به یک فرهنگ بزرگ در جامعه اسلامی تبدیل شود و این مهم باید در جامعه روز به روز گسترش یابد.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی، تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی بر اساس تربیت های اسلامی تربیت شده اند واحیا، ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب یکی از راه های مهم و اساسی در راستای خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمنان است.

 

حجت‌الاسلام اوحدی احیای فرهنگ عفاف و حجاب در بین جوانان جامعه را یک ضرورت مهم دانست و بیان کرد: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب سه حوزه فردی، خانوادگی و جامعه برنامه ریزی های صحیح ، تدریجی و ریشه ای صورت پذیرد تا بتوانیم به اهداف عالیه دستیابی پیدا کنیم.

 

نقش مسؤولان در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان مرکزی، با بیان این که مسؤولان نقش بسزایی در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند گفت: مسؤولان ایران اسلامی موضوع فرهنگ  سازی عفاف و حجاب را در اولویت کارهای خود قرار دهند تا با این مهم نقشه های شوم بدخواهان کشور عزیزمان را نقش بر آب کنند.

 

حجت‌الاسلام اوحدی در ادامه با بیان این که، عفاف و حجاب به عنوان یک پدیده مذهبی در تعالیم اسلامی از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار کرد: احیاء سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با فرهنگ حجاب و عفاف بسیار تأثیرگذار است./842/302/ب3

 

ارسال نظرات