۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۸۷۳۴۸
سرپرست اوقاف شهرستان کاشان مطرح کرد؛

ضرورت تأسیس موزه وقف در کاشان/ مجریان و متولیان امامزادگان طرح و ایده فرهنگی ندارند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان بر تأسیس موزه وقف در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: جای موزه وقف در کاشان خالی است.
امامزاده شاهزاده ابراهيم در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر جنّتی سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت متأسفانه عتیقه جات در امامزادگان به حال خود رها شده است و یا اینکه به دلیل عدم آشنایی با آن با نازلترین قیمت به فروش رفته است و این آثار در حال نابودی است.

 

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در جهت تأسیس موزه وقف اقدام جدی انجام شود و تمامی آثاری که در امامزادگان است در کنار بقاع متبرکه محلی به عنوان موزه وقف احداث و آثار بر جای مانده  هر امامزاده به نام همان امامزاده در آن نگهداری شود.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه یاد آور شد: گردشگری مذهبی ظرفیتی است در شهرستان کاشان که درحق آن اجحاف شده است.

 

به گفته وی، برنامه هایی که در زمینه گردشگری مذهبی در شهرستان کاشان انجام شده است در شأن برنامه های فرهنگی این شهرستان نبوده است.

 

وی یکی از فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان را بحث امامزادگان و فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه اعلام کرد و تأکید کرد: مجریان و متولیان امامزادگان طرح و ایده فرهنگی ندارند.

 

حجت الاسلام جنّتی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای حضورم در شهرستان کاشان تاکنون از بیست و پنج امامزاده در منطقه کاشان بازدید کرده ام گفت: متأسفانه در هیچکدام از این امامزادگان متولی فرهنگی وجود نداشته است.

 

وی، وضعیت آستان برخی از امامزادگان از جمله امامزاده شاهزاده ابراهیم در منطقه فین کاشان را تأسف آور خواند و افزود: به دلیل عدم رسیدگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وضعیت آستان این امامزاده، این ظرفیت و میراث ارزشمند در حال نابودی است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، حوزه گردشگری مذهبی در شهرستان کاشان یکی از ظرفیت های مهم بزرگ این شهرستان دانست و اظهارامیدواری کرد بتواند با همکاری متولیان گردشگری مذهبی شهرستان در راستای رونق و توسعه آن اهتمام ویژه ای داشته باشد./1307/101/ب1

ارسال نظرات