۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۸۷۹۶۰
مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر:

برگزاری دومین جشن ازوداج پیوندهای آسمانی در آستان مقدس علی بن باقر

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) گفت: به مناسبت جشن ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه(س) جشن عروسی زوج های جوان با عنوان‹‹ جشن پیوندهای آسمانی›› در آستان مقدس علی بن باقر(ع) در مشهداردهال کاشان برگزار می شود.
محمد خيرخواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، محمد خیر خواه مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) دوشنبه شب در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان گفت: جشن عروسی زوج های جوان با عنوان‹‹ پیوندهای آسمانی›› جمعه هفته جاری 27 شهریور برای دومین سال متوالی در آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 20 زوج جوان برای جشن عروسی پیوندهای آسمانی ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌شود تا روز جمعه این تعداد به 30 زوج جوان افزایش داشته باشد.

خیرخواه گفت: زوج های جوانی می تواند برای این مراسم ثبت نام کنند که اسامی آنها علی، امیر، فاطمه و زهرا باشد، ضمن اینکه آستان مقدس علی بن باقر(ع) برای زوج هایی که تا پیش از این خطبه عقد نخوانده اند، مراسم خطبه عقد را برگزار خواهد کرد.

مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) با اشاره به این که هدایایی از سوی هیأت امنای آستان مقدس علی بن باقر(ع) برای زوج های جوان در این مراسم پیش بینی شده است یاد آورشد: سال گذشته کمک هزینه مشهد الرضا به زوج های جوان هدیه شد، امسال نیز در نظراست کمک هزینه مشهدالرضا به زواج جوان در مراسم جشن پیوند های آسمانی اهدا شود.

خیر خواه در ادامه از برگزاری دعای عرفه به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) در آستان مقدس علی باقر(ع) خبرداد و افزود: این مراسم که همراه با پخش مستقیم شبکه دو سیما خواهد بود، نماز مغروب و عشا به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اقامه خواهد شد.

وی بهره برداری از فیبرنوری در آستان مقدس علی بن باقر(ع) را برای امکان پخش مستقیم برنامه های مذهبی در آستان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: با اختصاص یک اتاق ویژه برای صدا و سیما و خبرنگاران و نصب دوربین و نمابر، مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهداردهال کاشان که به عنوان یک میراث ملموس معنوی توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، امسال به صورت مستقیم از رسانه ملی منعکس خواهد شد.  

 مدیر اجرایی آستان مقدس علی بن باقر(ع) همچنین اجرای هرگونه برنامه فرهنگی در آستان مقدس علی باقر(ع) را مستلزم اخذ مجوز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی شهرستان کاشان دانست و تأکید کرد: از اجرای هرگونه برنامه فرهنگی بدون مجوز در آستان جلوگیری خواهد شد.

خیرخواه در ادامه یاد آورشد: مشهد اردهال کاشان آمادگی کامل برای برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان و پذیرایی از زائرین سراسر کشور و مجاورین را دارد.

شایان ذکراست، حضرت سلطانعلی(ع) فرزند بلافصل امام باقر (ع) و برادر بزرگوار امام صادق (ع) و ابوالزوجه امام کاظم (ع) و یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم در ایران و برگزار کننده اولین نماز جمعه ایران در مسجد جامع شهرستان کاشان است که به مانند جد بزرگوارش امام حسین(ع) در نبردی نابرابر با لشکر کفر در کربلای ایران، مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید و در این محل دفن شد، در اهمیت زیارت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) همین بس که امام صادق (ع) فرمود ‹‹من زار اخی سلطانعلی بار دهال کمن زار جدی سید الشهداء بکربلاء›› هر کس برادرم سلطانعلی را در مشهد اردهال زیارت کند، مانند کسی است که جدم امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد./1307/202/ب3

ارسال نظرات