۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۲۹۱
آیت‌الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

فرهنگ از اساسی‌ترین امور حیات انسان/ حوزه های علمیه نقش تعیین کننده‌ای در زمینه فرهنگ دارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری با بیان این‌که فرهنگ یکی از اساسی ترین امور حیات انسان است، گفت: حوزه های علمیه مرکز فرهنگ اسلامی هستند و نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در این زمینه دارند.
جلسه تفسير قرآن آيت الله صفايي بوشهري در بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با مجریان طرح دوره‌های کوتاه مدت معارف اسلامی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، ضمن تبریک پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، فرهنگ را اساس زندگی انسان دانست و گفت: فرهنگ یکی از اساسی ترین امور حیات انسان است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تمامی انسان ها دارای فرهنگ هستند و خود بی فرهنگی نیز نوعی فرهنگ است، اظهار داشت: سه نوع فرهنگ وجود دارد، فرهنگ بد، فرهنگ خوب و  بی فرهنگی است، در حیات انسان‌ها، آن گروهی خوب هستند که دارای فرهنگ خوب باشند.

 

امام جمعه بوشهر بیان داشت: فرهنگ خوب یعنی زندگی سالم منبعث از واقعیت های عالم وجود که فرآیند آن، موفقیت، سعادت و رستگاری است و دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال این نیستند که تنها فرهنگ بد را القا کنند بلکه فرهنگ، بی فرهنگی را نیز القا می‌کنند که همان آزادی است.

 

جنگ اصلی، جنگ فرهنگی است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جنگ اصلی، جنگ فرهنگی است و مذاکرات هسته‌ای، جنگ اقتصادی و امثال اینها از فرعیات هستند، اظهار داشت: اگر ما فرهنگ خوب اقتصادی داشته باشیم که همان اقتصاد مقاومتی است، اگر در عرصه علم و فناوری فرهنگ علم و فناوری خوب داشته باشیم، نیازی به تکنولوژی کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه اساس، فرهنگ است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این تأکید کرده‌اند و فرهنگ ما یک فرهنگ دینی و اسلامی است، اگر ما فرهنگ متعالی خانوادگی داشته باشیم به دنبال آن این همه آمار طلاق بالا نخواهد بود.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: حوزه های علمیه مرکز فرهنگ اسلامی هستند و نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در این زمینه دارند.


وی افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد بهترین کانال برای نهادینه کردن فرهنگ هستند چون مسجد اساس کار فرهنگی است.

 

امام جمعه بوشهر بیان داشت: پیوند حوزه های علمیه خواهران با کانون های فرهنگی هنری مساجد یک پیوند بسیار موفق است و این کار دو سال قبل از بوشهر آغاز شد و به مرور سراسر ایران را فرا خواهد گرفت.

 

در کار فرهنگی بیشتر به دنبال کیفیت باشید نه کمیت
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه در کار فرهنگی بیشتر به دنبال کیفیت باشید نه کمیت، تأکید کرد: به شدت بر روی کار علمی، فرهنگ و اخلاقی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری کار شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج اساتید و حوزه های علمیه در کشور تعیین کننده است، افزودند: این دوره ها باید در سطحی برگزار شود که در کشور الگو شود.

 

شایان ذکر است، براساس تفاهم صورت گرفته بین مدیریت حوزه های علمیه خواهران و همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، 30 مسجد در بوشهر تحت پوشش دوره های کوتاه مدت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر قرار گرفته و اجرا خواهد شد./846/203/ب2

ارسال نظرات