۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۸۹۸۱۲
آیت الله علما:

انقلاب اسلامی ایران به دنیا درس مقاومت در برابر مستکبران داد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر ایستادگی و حماسه بود، گفت: انقلاب ایران به مثابه دانشگاهی عظیم، به جهانیان درس استقامت در مقابل مستکبران داد.
آيت الله علما آيت الله علما1 آيت الله علما2 رژه1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه در نخستین روز هفته دفاع مقدس، عنوان داشت: پس از گذشت 35 سال از جنگ تحمیلی که صدام قصد داشت سه روزه تهران را فتح کند، اقتدار علمی، نظامی و منطقه ای کشور در مقابل تمام کشورهای منطقه و غربی زبانزد است.


امام جمعه کرمانشاه مرور تاریخ دفاع مقدس را ضروری دانست و تاکید کرد: وقایع و رشادت های دوران جنگ تحمیلی باید همواره مرور شود تا گذر زمان موجب کمرنگی و فراموشی هیچ یک از خاطرات غیرتمندی و ایثارگری مردم این سرزمین نشود.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: جنگ تحمیلی یک پروژه استکباری بود که هدف متوقف ساختن انقلاب اسلامی را دنبال می کرد، آن ها قصد از بین بردن نام انقلاب اسلامی را داشتند چون اذعان داشتند که کلمه اسلام توان و نیرویی مضاعف به رزمندگان عطا می کند.


وی افزود: امروز وزرای خارجه کشورهای آمریکا و اروپایی در این امر اتفاق نظر دارند که ایران نقش تعیین کننده در منطقه دارد و بدون ایران، غربی ها در منطقه موفق نخواهند بود.


آیت الله علما انقلاب اسلامی را انقلابی با محتوا خواند و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران چنان جوشش و محتوای ارزشمندی داشت و تمام اقشار مختلف جامعه را طوری تربیت کرد که همواره در صحنه حضور دارند و سیاستمدار و پشتیبان انقلاب هستند.


امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در جهت جوان نگه داشتن سپاه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و اقشار مختلف مردم با وجود مشکلات، در دنیا نمونه و زبانزد هستند و دوران جنگ تحمیلی، نوع برخورد و رفتار غربی ها با ایران را تعیین کرد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه به اشاره به قدرت کلمه اسلام بیان داشت: امروز تمام جهانیان به دنبال انقلابی اسلامی همچون انقلاب ایران هستند و این خوش نامی از برکت خون شهدا، جانبازان و ایثارگران به دست آمده است.


آیت الله علما تصریح کرد: دفاع مقدس مظهر حماسه و ایستادگی است، انقلاب ایران به مثابه یک دانشگاه عظیم به جهانیان درس استقامت و ایستادگی در مقابل استکبار و زورگویان را آموخت.


وی گفت: کلمه به کلمه و لحظه به لحظه دفاع مقدس قابل تدریس و بیان است، جوانان و نوجوانان به برکت ایمان و نفس پاک امام خمینی(ره) کارزاری را رقم زدند و صحنه ای را ایجاد کردند که امروز درس بزرگی به جهانیان داد.


امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان، اظهار داشت: کلمه وحدت بهترین نسخه برای جوامع اسلامی است و باید این نسخه وحدت، ایستادگی، بصیرت و آگاهی را حفظ کنیم.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان عنوان داشت: پس از گذشت 35 سال از جنگ تحمیلی، روحیه دفاع همچنان زنده است و باید برای جوانان و نسل آینده بیان کرد که چه روحیه ای موجب مطرح شدن ایران به عنوان ابرقدرت در منطقه شده است، امروز دنیا در مقابل ایران سر تعظیم فرود آورده و با ادب و احترام با ایران سخن می گوید./857/202/ب1

ارسال نظرات