۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۳۴۲۳
معاون پژوهش مرکز تخصصی شیعه شناسی:

تدوین دانشنامه شیعه شناسی یکی از مهم‌ترین کارهای این مرکز است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پژوهشی مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم در تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: یکی از برنامه ها و کارهای مهم ما راه اندازی دانشنامه شیعه شناسی در قالب 8 گروه است،
مرکز آموزش تخصصي شيعه شناسي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صمیمی معاون فرهنگی و پژوهشی مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم عصر دیروز در مراسم افتتاحیه سال جدید این مرکز که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، گفت: فهم دقیق و استنباط اجتهادی نسبت به معارف اهل بیت(ع) لازمه تبلیغ است.


وی افزود: واحدهای مرکز شیعه شناسی به گونه ای طراحی شده که جامعیتی برای فهم کلام اهل بیت(ع) دارد، در این مرکز سعی می شود که مفاهیم به صورت جامع و عمیق به پژوهشگران منتقل شود؛ آنچه که در فضای حوزه و مراکز تخصصی به آن رسیدیم اقبال طلاب به رشته های تخصصی است.


حجت الاسلام صمیمی با بیان این که معانی و مفاهیم کلام اهل بیت(ع) باید شناسانده شود، اظهار داشت: برنامه های این مرکز در مسیری طراحی شده که مبلغان و پژوهشگران شناخت خوبی نسبت به معارف اهل بیت(ع) داشته باشند و مذهب را به خوبی تبیین کنند.


وی ادامه داد: در زمانی که شبهات به صورت بسیار گسترده وارد جامعه اسلامی می شود باید برای مقابله و پاسخگویی بسیار تلاش کرد، در حال حاضر هشتمین دوره در سطح 3 و نخستین دوره سطح 4 آغاز به کار کرده است.


معاون فرهنگی و پژوهشی مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم با بیان این که تا کنون 5 دوره فارغ التحصیل داشته ایم، ابراز داشت: در حال حاضر 250 نفر در سطح 3 و 16 نفر در سطح 4 مشغول به فعالیت هستند، حدود 10 نفر از اساتید این مرکز از فارغ التحصیلانی هستند که در همین مرکز فعالیت داشتند؛ این مسأله کمتر در مجموعه ها تحقق پیدا کرده است.


وی عنوان کرد: این مرکز تا کنون 24 نشست علمی برگزار کرده است، تشکیل انجمن علمی کلام جدید، کلام قدیم، فرق و مذاهب و جغرافیای شیعه از برنامه های پیش روی این مرکز تخصصی است؛ همچنین تا کنون اردوهایی برای دانش افزایی پژوهشگران انجام شده است.


حجت الاسلام صمیمی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها و کارهای مهم مرکز تخصصی شیعه شناسی راه اندازی دانشنامه شیعه شناسی در قالب 8 گروه است، همچنین برای آشنایی بیشتر طلاب با معارف شیعه این مرکز اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت کرده است./1323/پ202/ف

ارسال نظرات