۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۳۷۷۲
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

صرف نگاه تاریخی به عاشورا خیانت به راه سید الشهدا است

خبرگزاری رسا ـ‌ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، گفت:‌‌ رسالت ما نسبت به عاشورا چیزی فراتر از یک رسالت تاریخی است و آن بصیرت افزایی، دشمن شناسی و مشخص کردن تکلیف در برابر ظلم‌ها و فاجعه‌های امروزی است، باید توجه داشت که این آرمان‌ها است که دشمن را نا امید می‌کند و قدرت ما در برابر دشمن را افزایش می‌دهد.
واقعه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در قزوین، ‌حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین،‌ صبح امروز به نمایندگی از حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی،‌ امام جمعه قزوین در همایش طلایه داران تبلیغ در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین حضور یافت و گفت:‌ عدم حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این همایش و سایر برنامه‌ها به علت ملاحظات پس از عمل و تغییر فصل و امکان سرماخوردگی ایشان است.

 

مسؤول دفتر  نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود:‌ موفقیت عمل امام جمعه قزوین بسیار عالی بوده و عوارض پس از عمل با ملاحظات بهبود خواهد یافت و پس از آن ایشان در محفل‌های دینی و نماز جمعه حضور خواهند یافت.

 

وی سپس با اشاره به پیام تلفنی نماینده ولی فقیه در قزوین برای این همایش بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) با مرگ معاویه آغاز شد، ایشان در جریان دعوت به بیعت با یزید پس از معرفی خود و یزید فرموند؛ «مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند» بنابراین این خطی است که سیدالشهدا(ع) برای تمام عالم و همیشه ترسیم کرده‌اند، به این معنا که کسانی که حسنی می اندیشند با کسانی که یزیدی فکر می‌کنند قابل جمع نیستند.

 

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان این‌که نباید واقعه عاشورا را تنها یک حادثه تاریخی دانست، اظهار داشت: اگر واقعه عاشورا را تنها یک حادثه تاریخی بدانیم ، ‌نتیجه، صرف گریه کردن برای امام حسین(ع) و محکوم کردن یزید خواهد بود، ‌اما اگر آن را یک الگوی نجات بخش برای رهایی از ظلم و ستم بدانیم  تکلیف امروز ما در برابر استکبار جهانی،‌مظلومین و فاجعه‌های اطراف مشخص می‌شود.

 

وی تاکید کرد:‌ ما باید آیین محرم را به گونه‌ای احیا داریم که تحریف در این حوادث اتفاق نیفتد،‌ اما نباید این امر مهم را به دوره خاصی از تاریخ محدود کنیم،‌ زیرا این اتفاق خیانت به راه سیدالشهدا(ع) است.

 

حجت‌الاسلام عابدینی در پایان گفت:‌ پیام کلی نماینده ولی فقیه در استان این بود که؛ رسالت ‌ما نسبت به عاشورا چیزی فراتر از یک رسالت تاریخی است و آن بصیرت افزایی، دشمن شناسی و مشخص کردن تکلیف در برابر ظلم‌ها و فاجعه‌های امروزی است، باید توجه داشت که این آرمان‌ها است که دشمن را نا امید می‌کند و قدرت ما در برابر دشمن را افزایش می‌دهد./955/203/ب2

ارسال نظرات