۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۴۹۹۹
حجت الاسلام راشد یزدی:

خستگی ناپذیری در فعالیت های فرهنگی نشانه اخلاص است/ نیت پاک و اخلاص از مهم‎ترین دلایل ماندگاری نهضت کربلا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی خطاب به فعالان کانون های مساجد با بیان این که وظیفه سنگینی بر دوش شما است، گفت: خداوند در ارزیابی اعمال به عمق و ژرف عمل امتیاز می دهد و هر عملی که رنگ غیر خدایی داشته باشد، ارزش ندارد و در نزد خداوند بی قیمت است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی و گرامیداشت 19 مهر سالروز سخنان رهبر معظم انقلاب در جهت توجه به کانون های مساجد و برنامه های محرم امروز 21 مهر با حضور حجت الاسلام راشد یزدی، یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از ائمه جماعات، مدیران و رابطین در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی، کارشناس مذهبی در این همایش خطاب به فعالان کانون های مساجد با بیان این که وظیفه سنگینی بر دوش شما است، افزود: خداوند در ارزیابی اعمال به عمق و ژرف عمل امتیاز می دهد و هر عملی که رنگ غیر خدایی خدایی باشد، ارزش ندارد و در نزد خداوند بی قیمت است.

 

وی افزود: در انجام فعالیت ها دو حرکت وجود دارد که یکی قطعیه و دیگر توسطیه است و در امور عبادی و خدمت به مردم هر دوی این حرکت ها وجود دارد و از طرفی حرکت قطعیه نهفته است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توسطیه قابل دانستن است و حرکت قطعیه قابل رویت است.

 

حجت الاسلام یزدی با بیان این که در ارزیابی امورعبادی حرکت توسطیه انجام می شود، بیان داشت: و از طرفی بر طبق سخنان پیامبر اکرم(ص) خداوند به طول، عرض، حجم و وزن اعمال کاری ندارد و به عمق اعمال نگاه می‌کند.

   

وی با تأکید بر اهمیت اخلاص در هر کاری گفت: اگر قرار به پذیرش اعمال در نزد خداوند باشد، شرط آن اخلاص در کار است چرا که هر فعالیتی با رنگ خدایی می ماند و اگر رنگ خودی داشته باشد، پایدار نیست.

 

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه به شرایط فعالیت های مخلصانه اشاره کرد و بیان داشت: هر کسی که برای خداوند کار می کند خسته نمی شود و احساس خستگی نمی کند و اخلاص دلیل شادمانی و پر جنب و جوش بودن در کارها است.

 

وی ابراز داشت: از طرفی همه کارهای مخلصانه سهل انجام می گیرد و به آسانی انجام می شود و در سختی و شرایط مشکل قرار نمی گیرد چرا که کار برای خدا و رضایت او انجام می شود.

 

وی ادامه داد: از دیگر نشانه های اخلاص اینست که سرچشمه های حکمت بر وجود انسان مخلص جاری می شود و حرکتی است که بهره ای فراوان دارد.

 

نیت پاک و اخلاص از مهمترین دلایل ماندگاری نهضت کربلا

حجت الاسلام راشد یزدی درادامه با یان این که دلیل این که قیام امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، اظهار کرد: نیت پاک و اخلاص امام از مهمترین دلایل این مانگاری است که امام حسین(ع) برای اسلام می ماند.

 

وی درادامه با اشاره به آیات قرآنی سوره عنکبوت و نمل و مقایسه حرکت آنها اظهار کرد: فعالیت عنکبوت همانند کسانی است که برای خودشان کار می کنند و این خانه سست و بی اساس است و نمل از آنجا که با فرمان الهی است فعالیتش برای همیشه ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام راشد یزدی خطاب به فعالان کانون های مساجد اظهار کرد: کار شما حساس است و زحمت و سختی دارد و در عین حال برای کار فرهنگی باید رنج ها برد، اما برای این که در این مسیر احساس خستگی نکنید باید فعالیت های مخلصانه و برای خدا باشد.

 

گفتنی است، در این مراسم میثاق نامه مسجد با شعار «لبیک یا امام» قرائت شد که به امضای فعالان کانون های مساجد استان می رسد./934/202/ب3

ارسال نظرات