۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۹۵۱۸۳
مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه:

پیام قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه در جمع طلاب حوزه های علمیه کرمانشاه گفت: سیدالشهدا امر به معروف و نهی از منکر را با قیامشان در جامعه نهادینه کرد.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه عنوان داشت: همگی مکلف هستیم که مکتب و هدف سیدالشهدا(ع) را ادامه دهیم و پیام عاشورا را به جهانیان برسانیم.


حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: اگر انسان بخواهد موفق باشد و امور و تلاش هایش نتیجه بخش و اثر بخش باشد و به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کند باید پیام عاشورا را درک کند و آن را در زندگی خود اجرایی کند.


وی در ادامه تصریح کرد: انسان باید از حاکم شدن بدی و باطل در زندگی اش پیشگیری و جلوگیری کند، نباید، تلاش سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار علیهم السلام نیز مبارزه با باطل و ثبات حق بود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به پیام سیدالشهدا(ع) بیان داشت: اگرچه سیدالشهدا(ع) پیامش امر به معروف و نهی از منکر بود اما مسلمانان نیز باید خود را در مسیر عاشورا و سیدالشهدا قرار دهند و دستورات الهی را در جامعه نهادینه کنند.


حجت الاسلام فتحی اظهار داشت: سیدالشهدا(ع)  با حرکت خود و ایجاد واقعه عاشورا و کربلا خود را فدا و تسلیم دستورات الهی کرد و وظیفه شرعی خود را عمل کرد و خوشبختانه پیامش متوجه تمام انسان ها شد.


وی یادآور شد: ممکن است سیدالشهدا(ع) و یارانش از لحاظ ظاهری شکست خوردند و بسیاری از ائمه اطهار علیهم السلام به دست دشمنانشان زندانی، شکنجه، مسموم و به شهادت رسیدند اما پیام خود را به مردم  رساندند.


مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه در پایان عنوان داشت: ائمه اطهار علیهم السلام تمام تلاش خود را در راستای هدایت انسان ها کردند و به قیامت که جایگاه ابدی انسان ها است فکر می کردند از این رو برای خدا جهاد کردند و اگر چه ظاهرأ شکست خوردند اما در عمل به موفقیت و پیروزی رسیدند./857/202/ب1

ارسال نظرات