۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۰۸۸
استاد حوزه علمیه کرمان:

حادثه کربلا نتیجه دنیا طلبی مردم بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به ماهیت مومن از دیدگاه آیات و روایات، گفت: ایمان ظاهری و اسلام زبانی انسان را عاقبت بخیر و سعادت مند نمی کند و مسلمانان باید در راه کسب ایمان قلبی تلاش کنند.
ريختن خون به آسمان حادثه کربلا نتیجه دنیا طلبی مردم بود حادثه کربلا نتیجه دنیا طلبی مردم بود ريختن خون به آسمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد هنرمند استاد حوزه علمیه کرمان، شب گذشته در هشتمین شب مراسم عزاداری ایام محرم که در مسجد ولی عصر کرمان، برگزار شد، با اشاره به ماهیت مومن از دیدگاه آیات و روایات، گفت: ایمان ظاهری و اسلام زبانی انسان را عاقبت بخیر و سعادت مند نمی کند و مسلمانان باید در راه کسب ایمان قلبی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به خصوصیات مردم عصر امام حسین(ع)، افزود: باید باورها و شخصیت واقعی خود را به گونه ای بسازیم که اگر روزی در میدانی مانند کربلا قرار گرفتیم، بتوانیم یار و مدافع ولی خدا باشیم و آخرت را به دنیا نفروشیم.

 

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به علل فاجعه کربلا، افزود: مردم عصر امام حسین (ع) ولی خدا را تنها گذاشتند و این مطلب علل فراوانی دارد که مهم ترین آن ها، تهاجم فرهنگی و تبلیغی بنی امیه بوده است.

 

این کارشناس مسایل مذهبی تصریح کرد: حاکمیت باطل و طاغوت گرایش ها و میل های مردم را به اهداف مطلوب خود سوق خواهد داد تا بتواند با تسلط بر دل های مردم حاکمیت بر آن ها را به دست گیرد و خود را در قدرت نگاه دارد.

 

وی با اشاره به شخصیت زبیر تصریح کرد: زبیر مجاهد دلیر راه خدا و شخصیت حماسی و شجاع جنگ های زمان پیامبر بود اما همین زبیر زمانی جلوی امام زمان خود ایستاد و شمشیر بر او کشید.

 

این کارشناس مسایل دینی تاکید کرد: زبیر تحت تسلط حاکمیت طاغوت تغییر فکر می دهد و دچار حب دنیا می شود و او مثال بارزی بر این موضوع است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: فاجعه کربلا نتیجه 40 سال حاکمیت باطل بر مردم به ظاهر مسلمانی بود که حتی برخی از آن ها چهره امام و رهبر خود را ندیده بودند.

 

وی با اشاره به این که ما در عصر حاکمیت رسانه ای هستیم، افزود: دشمنان دینی ما با بهره گری از فضای رسانه ای و فاسد کردن این ابزارها سعی در تغییر و نابودی ارزش ها و باور های دینی دارند و در این راه لحظه ای ساکت و منفعل نخواهد بود.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به پدیده نوظهور حاکمیت رسانه ای، گفت: اگر دشمنان ما بتوانند بر فکر و اندیشه توده جامعه تسلط پیدا کنند، در واقع پیروز این میدان بوده اند.

 

وی با خطرناک خواندن تهاجم فرهنگی، گفت: لازم است جوانان مومن انقلابی با بیداری و هوشیاری این حربه دشمن را خنثی و با بصیرت افزایی و روشن گری مردم مسلمان را واکسینه فرهنگی کنند.

 

حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: باید با یک حرکت صحیح فرهنگی دشمن را در این هدف شوم ناکام گذاشت و معادل میدان را به نفع اسلام و دین تغییر دهیم.

 

وی افزود: باید باور ها و تفکرات جوان مومن سالم و خالی از شبهه و تردید باشد تا دچار حمله فرهنگی و فکری نگردد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی گفت: اگر باور ها و اعتقاد های ما سالم باشد، رفتار و ذائقه ما نیز سالم خواهد بود و در غیر این صورت شاهد فساد ها و مشکلات زیادی در جامعه خواهیم بود.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: دشمن در تلاش است تا با در اختیار گیری باور ها و تغییر اعتقاد های جوانان مومن، رفتار ها و گرایش های آن ها را تغییر دهد و به سمت باطل و فساد بکشاند.

 

وی گفت: بنی امیه با تبلیغات فاسد و مخرب توانست باور های اسلام اصیل را کمرنگ کند و در مقابل اعتقاد ها و بینش های فاسد و غلط را به مردم تحمیل کرد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به توصیه های امام علی (ع)، تصریح کرد: امیر مومنان علی (ع) مردم زمان خود را به تصحیح افکار و اصلاح باور ها توصیه می کند تا تحت تبلیغات معاویه بینش های اصیل خود را از دست ندهند و بتوانند همراه ولی خدا باشند.

 

وی ادامه داد: دشمن برای تغییر باور ها و بینش ها، دنیا را در نظر شخص زینت می دهد و ترویج دنیا طلبی و تقویت روحیه عافیت طلبی می کند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: دشمن تلقین می کند که زندگی مرفه و همراه آسایش دنیا حق انسان است و او می تواند در دنیا با جمع آوری مال و ثروت به زندگی آرامی دست یابد.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: براساس آیات قرآن هیچ رسولی فرستاده نشده مگر این که رفاه طلبان، دنیا دوستان و راحت طلبان به مبارزه و مقابله با او پرداخته اند.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به نگاه دین در این موضوع که آیا رفاه طلبی امری مطلوب است یا نه، تصریح کرد: اسلام می گوید زندگی مرفه و بدون مشکلات نباید به عنوان دغدغه شخص مومن قرار گیرد به شکلی که جهت و کیفیت زندگی او را این مطلب تعیین کند.

 

وی افزود: جوان مومن می تواند از ابزار ها و وسایل دنیایی در حد متعارف استفاده کند و در متون دینی امتناعی نسبت به این موضوع وجود ندارد.

 

این کارشناس مسابل دینی با اشاره به سایر مفاسد دنیا طلبی، اظهار داشت: بنده خدا دنیا پرست و مال دوست نیست چرا که این مسایل انسان را از مسیر عبودیت و بندگی خدا خارج می کند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: عامل اصلی انحراف مردم از مسیر حق، دنیا طلبی و حب دنیا است؛ بر همین اساس دشمنان مسلمانان با تبلیغات منفی به فکر تقویت دنیا دوستی هستند و در راه رسیدن به این هدف بیکار نخواهند شد.

 

کربلا نتیجه دنیا طلبی مردم بود

وی به بیان آثار زیان بار رفاه طلبی و دنیا دوستی پرداخت و گفت: نفاق، سست شدن باور های دینی و تغییر تفکر سالم از مهم ترین نتایج فاسد حب دنیا هستند که باید به آن ها توجه شود.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به خصوصیات دنیا دوستی، تاکید کرد: دنیا مادی است و انسان راحت طلب مادی پرست خواهد شد و سعی دارد همه چیز را دیدگاه محدود مادی گرایی حل و فصل کند.

 

حجت الاسلام هنرمند در پایان گفت: کربلا نتیجه دنیا طلبی مردم بود و ما باید نسبت به این موضوع حساس باشیم تا دچار آفات آن نشویم./9701/201/ب3

ارسال نظرات