۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۸۳۵
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اصفهان:

دشمنان به دنبال سنجش حساسیت مردم هستند/ تجمعات اخیر نشان داد مردم از حافظه تاریخی خوبی برخوردار هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به تجمعات طلاب و دانشجویان علیه حضور جک استراو در اصفهان، گفت: حداقل علت حضور استراو سنجش حساسیت مردم است، دشمن به دنبال این است که ببیند حافظه تاریخی مردم هنوز هم کار می‌کند یا مردم بی تفاوت شده‌اند.
حجت الاسلام جعفر عمادي

حجت الاسلام جعفر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون سفر جک استراو نخست وزیر پیشین انگلیس به اصفهان و تجمع دانشجویان و طلاب در اعتراض به حضور وی در اصفهان گفت: هر چقدر هم خودمان را به خوش بینی بزنیم و نگاه خوشبینانه به مسأله داشته باشیم بازهم باید توجه کنیم که خوش بینی حد و حدودی دارد، به استعمار پیر و روباه پیری نظیر انگلستان که همواره تمام اعمال و رفتارش مرموز بوده است نمی‌توان خوش‌بین بود.

 

وی در ادامه ضمن تأکید بر غیر قابل اطمینان بودن انگلیس، تصریح کرد: جک استراو کسی نیست که برای مردم ایران ناشناس باشد، او سال‌ها وزیر امور خارجه انگلیس بوده است و بسیاری از نقشه‌هایی که در ایران توسط انگلیس اجرایی شده را استراو پایه ریزی و طراحی کرده است، این مسائل هرگز از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه پیام نور اصفهان خاطر نشان کرد: حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که اینها بدون نقشه و به دنبال هیچ توطئه‌ای نیستند اما حداقل چیزی که می‌توان گفت این است که اینها به دنبال محک زدن و سنجش حساسیت ملت ایران هستند و می‌خواهند ببیند حافظه تاریخی ملت ایران نسبت به عملکرد و توطئه‌های به چه صورت است و آیا این حافظه تاریخی هنوز کار می‌کند یا اینکه مردم دچار فراموشی شده‌اند و در حقیقت حضور جک استراو حداقل یک آزمون حساسیت سنجی می‌تواند باشد.

 

حجت الاسلام عمادی با اشاره به تدارکات انگلیس برای فتنه و توطئه در کشور اظهار کرد: دیدارهایی که شنیده می‌شود بعضی از این افراد برنامه ریزی می‌کنند و حضور در برخی مکان‌ها همه بیانگر برنامه ریزی‌هایی برای توطئه است، اگر استراو یک توریست است و برای گردشگری به ایران امده است حضور در دانشگاه‌ها چه معنایی دارد؟ مطمئنا از استعمار پیری نظیر انگلیس می‌توان انتظار داشت چنین سفرهایی را بدون برنامه ریزی انجام دهند.

 

وی با اشاره به سابقه توطئه‌گری انگلیس علیه ایران در طول تاریخ  گفت: امام علی (ع) در روایتی می‌فرمایند: احمق کسی است که از یک نفر که هزاران بار از او دروغ شنیده است یک حرفی بشنود و بگوید شاید این‌بار حقیقت را می‌گوید و کسی هم که از شخصی همواره حقیقت را شنیده است اگر سخن او را دروغ فرض کند هم احمق است، این روایت امروزه در مسائل اخیر نمود پیدا کرده است و من فکر نمی‌کنم جامعه کنونی ما به این حد از حماقت رسیده باشد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه با بیان اینکه عملکرد اشخاصی نظیر جک استراو که سابقه وی حداقل در جریان فتنه سال 88 مشخص است را مردم فراموش نخواهند کرد، تصریح کرد: تجمعات طلاب و دانشجویان بیانگر میزان حساسیت ما به مسائل است، در شرایط فعلی دشمنان در حال سنجش حساسیت ما نسبت به مسائل مختلف است و ما نباید اجازه بدهیم که دشمنان احساس کند حساسیت ما نسبت به این مسائل کم شده است.

 

حجت الاسلام عمادی خاطر نشان کرد: این تجمعات به دشمنان نشان می‌دهد که نمی‌توانند روی عدم حساسیت و بی تفاوتی جامعه ما به ویژه نسل جوان و قشر تحصیلکرده ما کار بکنند و حسابی روی انها باز کنند، مردم ما با این تجمعات نشان دادند حافظه تاریخی آنها خوب است و به طور کلی مهم‌ترین دستاورد این تجمعات نا امیدی دشمن از مردم و جامعه ما است./1304/302/ب3

 

ارسال نظرات