۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۳۰۹
تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

هنر توحیدی و هنرمند ارزشی مورد تقدیر اسلام است / مقوله عاشورا و آخرالزمان قابلیت جهانی شدن دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با تأکید بر این که هنر باید در خدمت ارزش های الهی قرارگیرد، گفت: در زمان جاهلیت نقاشی و مجسمه سازی در خدمت شرک و بت پرستی بوده و مذموم شمرده شده است، اما هنگامی که هنر در خدمت توحید قرار گرفت، از حیطه این گونه روایات خارج می‌شود، چنان که پرداختن به مقوله‌های جهانی عاشورا و آخرالزمان و قلم زدن و کار کردن در این دو مقوله می‌تواند تأثیر زیادی در تحقق آرمان‌های الهی جهان شمول داشته باشد.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آسمان حسینی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد بیان داشت: در زمینه نقاشی و مجسمه سازی روایات با لحن تند و بیان عذاب های شدید وارد شده اند واین گونه لحن ناقل یک نکته خاص در زمینه نقاشی است.

 

وی ادامه داد: در زمان جاهلیت نقاشی و مجسمه سازی در خدمت شرک و بت پرستی بوده است و برخورد اسلام با نقاشی متناسب با برخورد آن با شرک است و هنگامی که هنر در خدمت توحید قرار گیرد از حیطه این گونه روایات خارج می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمان با تأکید بر این که هنر باید در خدمت ارزش های الهی قرارگیرد، بیان داشت: یکی از مهمترین ارزش های الهی مسأله عاشورا است که با مسأله آخرالزمان و مقصد نهایی بشر ارتباط کامل دارد بلکه یکی از مقدمات ظهور امام عصر(عج) شناخته شدن امام حسین(ع) برای جهانیان است.

 

وی ادامه داد: هنگامی که امام عصر(عج) ظهور می کنند نسبت خودش با امام حسین(ع) را بیان می کند و اگر امام حسین(ع) به جهانیان شناخته نشده باشد، چگونه امام عصر(عج) می تواند خودش را به وسیله امام حسین(ع) معرفی کند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که هنر نیاز به ترجمه ندارد و برای همگان قابل فهم است، اظهارداشت: هنرمندان بیشتر به معرفی امام حسین(ع) بپردازند و تمام توان خود را برای ابلاغ و احیای ارزش ها با زبان متناسب با مخاطب امروز به کار گیرند.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مقوله های عاشورا و آخرالزمان هردو جهانی هستند که قلم زدن و کار کردن در این دو مقوله می تواند تأثیر زیادی در تحقق آرمان های الهی جهان شمول داشته باشد./1324/پ202/س

ارسال نظرات