۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۹۸۵۷۳
نایب رییس مجلس در گفت وگو با رسا:

اعدام شیخ نمر تبعات سختی برای عربستان خواهد داشت/ اتخاذ تصمیم معقول درباره سوریه بدون حضور ایران امکانپذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه اهانت به یک روحانی عالی‌قدر و عظیم‌الشان نظیر شیخ نمر که مورد احترام مسلمانان و شیعیان عربستان، لبنان، عراق، سوریه، بحرین، ایران، و مراجع عالی‌قدر تشیع است به طور قطع عواقب سختی را برای کشور عربستان خواهد داشت.
298573

حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تبعات اعدام شیخ نمر برای عربستان سعودی، گفت: امروز حکام عربستان با چالش‌های جدی سیاسی، امنیتی و اقتصادی مدیریتی روبرو هستند که این ضعف مدیریتی خود را در مراسم حج سال جاری در برابر نگاه جامعه جهانی و مسلمانان به دنیا نشان دادند.

 

وی افزود: آنها در منطقه و کشورهای نظیر عراق، لبنان و سوریه شکست‌های متعددی را تجربه کردند همچنین تجاوز اخیر عربستان به کشور اسلامی یمن کشتار کودکان، زنان و بی‌گناهان را در کارنامه این حکومت ثبت می‌کند.

 

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: هر گونه اقدام برای فشار بر پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در کشور عربستان به طور قطع تنگناها و فشارها را برای حکام آن مضاعف خواهد کرد زیرا یک اکثریت قابل توجه و مجموعه بزرگی از پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در عربستان زندگی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: اگر حکام آل سعود خواستار ادامه مدیریت با چالش کمتر هستند باید حقوق این مردم را گرامی داشته و به آنها احترام بگذارند، هر گونه اهانتی به یک روحانی عالی‌قدر و عظیم‌الشان نظیر شیخ نمر که مورد احترام مسلمانان و شیعیان عربستان، لبنان، عراق، سوریه، بحرین، ایران، و مراجع عالی‌قدر تشیع است به طور قطع عواقب سختی را برای کشور عربستان خواهد داشت.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دعوت ایران به نشست سوریه، گفت: نقش فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه امری است که سیاستمدارن و صاحب‌نظران بر آن اذعان دارند.

 

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نقش جمهوری اسلامی ایران در خنثی کردن توطئه‌ جریان‌های مدیریت‌کننده تروریست‌ها در منطقه، مهار و مبارزه جدی با آنها بسیار تعیین‌کننده‌ و به گونه‌ای که است که همه کشورهای منطقه به آن اذعان دارند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این نقش  ایران در تامین امنیت مردم مظلوم سوریه و مهار جریان‌ها تروریستی مورد حمایت غرب از جمهوری اسلامی برای حضور در این نشست دعوت کردند زیرا می‌دانند که بدون حضور جمهوری اسلامی به تصمیم معقول دست پیدا نخواهند کرد که بخواهند آن را اجرا کنند./807/ت302/ج

 

ارسال نظرات