۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۸۸۲۹
از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

4 هزار فعالیت فرهنگی در شهرستان بروجن

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به این که از ابتدای سال تا کنون 4 هزار فعالیت فرهنگی در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اجرا شده است، گفت: شهرستان بروجن با وجود 50 مبلغ و مبلغه بومی و سه روحانی مستقر، از نظر فعالیت های فرهنگی و مذهبی در استان سرآمد است.
حجت الاسلام الهيان ، رييس تبليغات اسلامي بروجن

حجت الاسلام مجید الهیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اجرای 8‌ هزار فعالیت قرآنی در شهرستان بروجن از ابتدای سال جاری، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 4 هزار فعالیت فرهنگی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن اجرا شده است.

 

وی افزود:  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با دارا بودن 252 هیأت مذهبی خواهر و برادر ، 10 خانه قرآن شهری، 4 خانه قرآن روستایی، 5 مؤسسه قرآنی،  50مبلغ و مبلغه بومی و سه روحانی مستقر، از نظر فعالیت های فرهنگی و مذهبی در استان سرآمد است.

 

حجت الاسلام الهیان، شرکت 4 ‌هزار نفر در کلاس ‌های صحیح ‌خوانی و طرح قرآنی 1449 و شرکت  200نفر در مسابقات این دوره، همکاری در برگزاری مسابقات اذان، همکاری در برگزاری طرح حبل ‌المتین که از سوی آموزش ‌و پرورش در دوره های حفظ، قرائت، روخوانی و روان ‌خوانی قرآن کریم در مدارس ویژه مقاطع ابتدایی با حضور دو هزار نفر دانش ‌آموز در 30 مرکز آموزشی برگزار شد، 10مورد معرفی اساتید در راستای  آموزش ضمن خدمت قرآنی به ادارات و پنج مورد معرفی داور قرآنی در مسابقات مختلف در سطح شهرستان را از مهم ترین فعالیت های این اداره در سال جاری برشمرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به حضور پرشور مبلغان دینی در این شهرستان تأکید کرد: 113 مبلغ و مبلغه در طول  ماه رمضان،41  نفر در دهه ولایت، 32 نفر در سه روزه اعتکاف، 31 نفر در سالروز شهادت امام صادق(ع)، 24 نفر در اوقات فراغتِ چهل روزه تابستان در این شهرستان حضور داشتند و به تبلیغ امور دینی مشغول بوده اند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: طرح اوقات فراغت امسال در 20 هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت با حضور یک هزار نفر جوان و نوجوان و طرح اعتکاف در 23 مسجد شهری و روستایی با حضور یک هزار و 720 نفر برگزار شد.

 

حجت الاسلام الهیان، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مسؤولان هیأت‌ ها و مسؤولان مؤسسات قرآنی را از دیگر فعالیت های شش ماهه نخست اداره تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیان مستقر شهرستان بروجن در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی فعال و به اجرای برنامه محوری و منسجم مشغول هستند./9457/303/ب1

ارسال نظرات