۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۹۹۰۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تفکیک بین دو مقوله فعل الله و قول الله موجب جدایی دین از سیاست می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و رشاد اسلامی لرستان با تأکید بر این که نباید بین عالم هستی و قرآن جدایی انداخت، گفت: تفکیک بین دو مقوله فعل الله و قول الله موجب جدایی دین از سیاست می شود.
حجت الاسلام حنان مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمید رضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، صبح امروز در جمع مجریان برگزاری 14 آزمون ملی قرآنی در استان لرستان گفت: دین، وحی و قرآن برای رفع بحران های معرفتی، معنوی، روحی، اخلاقی و اجتماعی تأثیر گذار است.

 

وی با بیان این که بحران معرفتی از جمله بحران هایی است که باید نسبت به آن هوشیار بود، افزود: خداوند وحی و قرآن را فرستاده که بشر را از این بحران ها نجات دهد.

 

حجت الاسلام حنان در ادامه با بیان این که اگر نگاه ما به علم فقط تجربی باشد، علم نیز برای ما تبدیل به بحران، تهدید و چالش می شود.

 

وی با اشاره به این که برخی از مفاهیم و جملات از طریق علوم تجربی قابل اثبات نیست، افزود: آزمون پذیرها از طریق علوم تجربی قابل اثبات است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که وجود خداوند و معاد معقول هستند، خاطرنشان کرد: راه حل اثبات وجود خداوند متعال، معاد و فرشتگان از طریق دین و قرآن است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: افراد منصف از طریق علوم تجربی نیز می توانند وجود خداوند متعال را را اثبات کنند.

 

حجت الاسلام حنان با تأکید بر این که نباید بین فعل الله(عالم هستی) و قول الله(قرآن) تفکیک ایجاد کرد، یادآور شد: تفکیک بین دو مقوله فعل الله و قول الله موجب جدایی دین از سیاست می شود.

 

وی اظهار داشت: تفکیک بین عالم هستی و قرآن و نگاه جداگانه به این دو همان نگاه سکولار است که منادی جدایی دین از سیاست و حتی اخلاق است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این که در طول تاریخ علیه قرآن حرف زده شده، تخریب شده، به پیامبر اکرم (صلی علیه و آله) تهمت زده شده است، عنوان داشت: باوجود دسیسه های دشمن  در یک هزار و چند صد سال، با خواست الهی قرآن حفظ شده است.

 

وی با اشاره به این که دشمن از دست دسیسه و اقدام علیه دین و ارزش های دینی ما بر نمی دارد، گفت: دشمنان با استفاده از ابزار هنر چون فیلم و ماهواره علیه قرآن تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام حنان با تأکید بر هوشیاری علیه دسیسه های دشمن عنوان کرد: تلاش مؤسسات قرآنی در جهت ترویج، تبلیغ و انتشار کلام وحی قابل تقدیر است.

 

فعالان عرصه قرآنی با تبلیغ و ترویج تعالیم قرآنی نیازهای بشر را بازگو کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این که اراده ای الهی پشت قرآن و برای حفظ تعالیم الهی است، گفت: فعالان عرصه قرآنی باید با ترویج، تبلیغ و تفسیر قرآن، توانایی های قرآن و نیازمندی های بشر را بازگو کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: در دنیای امروز، بشر بیشتر از هر زمان دیگری برای برطرف شدن بحران ها و چالش ها نیاز به قرآن دارد./9459/202/ب3

ارسال نظرات