۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۹۸۹۳
بیست و یکم آبان ماه جاری؛

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، بیست و یکم آبان ماه جاری در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام سهرابي- نشست هماهنگي مسابقات قرآن اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، صبح امروز در جلسه هماهنگی مسابقات قرآن اوقاف، با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: این مسابقات پنج شنبه، بیست و یکم آبان ماه با شرکت برگزیدگان مرحله شهرستانی به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اینکه مسابقات مرحله شهرستانی از اواخر مرداد تا پایان شهریور ماه در شهرستان های هشت گانه استان برگزار شد و برگزیدگان رشته های مختلف به مرحله استانی راه یافتند، افزود: در مجموع 150 نفر از قرآن آموزان شهرستان های هشت گانه در رشته های مختلف و در دو بخش خواهران و برادران به مرحله استانی راه یافته اند.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: این قرآن آموزان در مرحله استانی در چهار رشته حفظ شامل حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ بیست جزء و حفظ کل و نیز رشته های تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در مجموع در هشت رشته با یکدیگر به رقابت پرداخته و برگزیدگان به مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام می شوند.

 

وی اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بخش خواهران در رشته های حفظ پنج جزء قرآن تا مرحله استانی، حفظ 10 جزء تا مرحله کشوری، حفظ 20 جزء تا مرحله کشوری، حفظ کل تا مرحله کشوری، قرائت تحقیق تا مرحله کشوری، قرائت تحقیق همراه حفظ سه جزء فقط در مرحله کشوری و قرائت ترتیل تا مرحله کشوری برگزار می شود.

 

به گفته وی در بخش برادران نیز این مسابقات در رشته حفظ پنج جزء قرآن تا مرحله استانی، حفظ 10 جزء تا مرحله کشوری، حفظ 20 جزء تا مرحله کشوری، حفظ کل تا مرحله بین المللی، قرائت تحقیق تا مرحله بین المللی، قرائت تحقیق همراه حفظ سه جزء فقط در مرحله کشوری و قرائت ترتیل تا مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه در مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی 12 داور شامل شش داور برادر و شش داور خواهر حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: تمامی این داوران از مشهد برای داوری این مسابقات به خراسان شمالی اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: بر اساس برنامه این مسابقات در بخش برادران در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و در بخش خواهران نیز در دارالقرآن عترت و یا دانشگاه پیام نور برگزار شده و در پایان آن هم مراسم اختتامیه و معرفی و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مرحله استانی آزمون سراسری معارف قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مرحله استانی آزمون سراسری معارف قرآن کریم با محوریت سوره انفال و توبه در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این مسابقات نیز با شرکت برگزیدگان مرحله شهرستانی، جمعه هفته جاری، پانزدهم آبان ماه به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات هفدهم مهرماه برگزار شد و منتخبان به مرحله استانی راه یافتند، اضافه کرد: نفرات برتر استانی مسابقات معارف قرآن کریم شامل سه نفر از برادران و سه نفر از خواهران در مجموع شش نفر به مرحله کشوری راه می یابند و بر اساس برنامه نیز مرحله کشوری این مسابقات نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می کند به گونه ای که برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه پیدا کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات