۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۱۴۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

امکانات پزشکی، رفاهی و فرهنگی نیاز ضروری زائرین در نقاط مرزی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و رفاهی در نقاط مرزی و مشکلات زائرین برای تردد در این نقاط، گفت: مرزهای کشور پیشانی کشور هستند، وقتی کسی وارد مرزهای ما می‌شود فکر می‌کند به یک کشور فقیر آمده است، ستاد بازسازی عتبات و دولت در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کنند.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار و اعضای ستاد اربعین استان اصفهان، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنده بحث حمل و نقل است، زائرین رفتن را باید به مرور بروند و هنگام بازگشت نیز باید امکانات کامل و کافی فراهم شود تا شاهد مشکلاتی که پارسال زائرین با آن روبرو بودند نباشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه افزود: خوشبختانه نرخ‌های عادلانه‌ای برای حمل و نقل به ویژه برای بازگشت تعیین شده است، نباید هزینه‌های اضافی در ستاد اربعین صورت بگیرد و باید هزینه‌ها مدیریت شود، اجناس و امکاناتی که زائرین می‌توانند تهیه کنند را باید به آنها واگذار کرد و هزینه‌ها را صرف برنامه‌های مهمتر و مخارج اساسی که برعهده ستاد اربعین است نمود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت حفاظت و حراست از تجهیزات و امکاناتی که در مراسم پیاده روی اربعین جهت حمایت و تسهیل مراسم پیاده روی استفاده می‌شود اظهار کرد: مسأله بسیار مهم دیگر امنیت است، در مناطق مرزی و به ویژه به هنگام تجمع مردم در مناطق مرزی تأمین امنیت بسیار مهم و حائض اهمیت است و دستگاه‌های مختلف امنیتی باید با روش‌های مختلف این مسأله را بر عهده بگیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال سوء استفاده و قدرت‌نمایی هستند و هدف آنها تنها قتل و کشتار نیست بنابراین در تلاش هستند تا به ویژه در کشور عراق و در اوج مراسم پیاده روی و حضور زائرین دست به خرابکاری و ایجاد ناامنی بزنند تا نشان دهند که شیعه امکان تعیین امنیت را ندارد، هدف دشمنان قدرت‌نمایی است و لازم است همه استان‌ها و دستگاه‌ها مباحث امنیتی اربعین را در طول مسیرها برعهده بگیرند.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم تأمین اسباب و لوازم و امکانات کافی در مسیر پیاده روی اربعین برای امداد رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی گفت: حضور پزشک بدون وسایل و امکانات دردی دوا نمی کند، یکی دیگر از مهمترین مسائل این است که مناطق مرزی نیازمند تأمین امکانات رفاهی و بهداشتی و فرهنگی است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن تأکید بر لزوم مدیریت دقیق نقاط مرزی برای تسهیل عبور و مرور و تردد زائرین تصریح کرد: باید مساجد مجهز و کامل و بزرگی در نقاط مرزی ساخته شود و در کنار آن نیز دیگر امکانات و مسائل رفاهی در نظر گرفته شود، ستاد بازسازی عتبات عالیت تنها نباید به فکر ارائه خدمات و امکانات در مناطق زیارتی باشد بلکه باید به مرزها که منحصر به خودمان است و مردم در این مناطق نیازمند بسیاری از امکانات هستند رسیدگی جدی و دقیقی شود تا زائرین دچار مشکل نشود.

 

وی با بیان این‌که مرز پیشانی یک کشور است و مسافرین به هنگام ورود به مناطق مرزی می‌توانند با دیدن شرایط راجع به آن کشور قضاوت کنند گفت: وقتی کسی وارد مناطق مرزی ما می‌شود احساس می‌کنند که به یک کشور فقیر آمده‌اند، جاده‌ها خراب و امکاناتی وجود ندارد، نقاط مرزی باید از نظر فضای سبز، مسجد، درمانگاه و امکاناتی از این دست تجهیز شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: باید به جای چادرهای موقت پزشکی ساختمان و درمانگاه‌های دائمی در نقاط مرزی کشور ایجاد شود، این کار بسیار مهم است و البته تهیه این امکانات و زیرساخت‌ها وظیفه دولت است، خیرین و ستاد بازسازی عتبات ه باید در راه تهیه این امکانات به صورت جدی اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان و برخی از اعضا و مسؤولین ستاد برگزاری اربعین استان اصفهان به ارائه گزارش و پیشنهادات خود در راستای برگزاری بهتر و مؤثرتر مراسم با شکوه و حماسی پیاده روی اربعین حسینی پرداختند./1304/202/ب3

ارسال نظرات