۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۴۳۲۲
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان کشور در اردبیل:

بسیجیان باید به دنبال انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به دنیا باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان کشور، بسیج را سد محکمی در مقابل نفوذ فرهنگ غربی دانست و گفت: بسیجیان باید به دنبال انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به جهان باشند.
مسؤول بسيج طلاب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور، پیش از ظهر امروز در همایش سالروز تشکیل بسیج طلاب در جمع طلاب بسیجی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان باید از مراکز علمی  و دانشگاه ها ورود پیدا کنیم چرا که اصلی ترین هدف دشمن مراکز آموزشی کشور است .

 

وی افزود: سازمان بسیج طلاب و روحانیان با استفاده از نیروهای با انگیزه مومن و انقلابی بحث سازماندهی طلاب و روحانیان و بهره مندی از توانایی های این قشر را در دستور کار خود دارد تا با استفاده از استعداد حوزه های علمیه در جهت مبارزه با جنگ نرم دشمنان اقدامات لازم را انجام دهد.

 

حجت الاسلام محمدی شاهرودی تصریح کرد: بسیجیان باید به دنبال انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به جهان باشند چرا که انقلاب اسلامی فقط مختص ایران نیست و ذات انقلاب، اسلام و شیعه به گونه ای بوده که در میان این همه حوادث خود را به مرحله ظهور وبروز در جهان رسانده است.

 

وی طلاب و روحانیان بسیجی را سد محکمی در مقابل نفوذ فرهنگ غربی برشمرد و اظهار داشت: هر چند فشار زیادی روی ماست، ولی اولویت ما همچنان پایگاه‌های بسیج خواهد بود چرا که پایگاه های بسیج دژی محکم در برابر دشمنان است .

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با بیان اینکه این گِرا را فتنه‌گران به دشمنان داده‌اند که فشار اقتصادی وارد کنید تا مردم پشت نظام نباشند، اظهار داشت: همه پایگاه‌های بسیج باید گروه‌های جهادی داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

 

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با بیان اینکه بسیج، سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، گفت: این یعنی ما صاحب‌نظر هستیم اما جناحی عمل نمی‌کنیم.

 

دشمن در صدد حذف روحیه استنکبارستیزی مردم است

وی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا روحیه استکبار ستیزی را از مردم بگیرد در حالی که مردم ایران اسلامی همواره دارای روحیه ضد استکباری و پیرو ولایت فقیه هستند.

 

مسؤول سازمان طلاب و روحانیان کشور، بیان کرد: آنچه در دوران هشت سال دفاع مقدس به بسیجیان نیرو می‌بخشید تا در میدان های جنگ در مقابل همه سلاح های شیطانی و اهریمنی با دست خالی ایستادگی کنند، اندیشه و ایمانشان بود؛ ایمان به این‌که این جهان با همه پهناوری و عظمت خود با اراده الهی اداره می‌شود .

 

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران قبل از این که حرکت نظامی، سیاسی، اقتصادی و یا اجتماعی باشد، حرکتی فرهنگی است و اصولاً بُعد فرهنگی آن قبل از سایر ابعادش مطرح می‌شود چرا که اسلام از راه فرهنگ در درون جوامع نفوذ پیدا می‌کند و تا زمانی که فرهنگ اسلامی در جامعه‌ای رسوخ نکند، جامعه اسلامی به معنای واقعی آن شکل نگرفته است

 

امروز میدان نبرد نظامی به عرصه فرهنگی انتقال یافته است

حجت الاسلام محمدی شاهرودی، افزود: نسل جوان با تلاش در مسایل فرهنگی می‌تواند در برابر این نقشه شیطانی دشمن ایستادگی کند و جوانان باید با معارف اسلامی آشنا شوند و با مسلح شدن به سلاح علم و ایمان در ساختن سایر اقشار مردم و گسترش فرهنگ اسلامی تلاش نمایند .

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب وروحانیان کشور در ادامه اظهار داشت: سعادت و کمال فرد و جامعه به علم و عمل بستگی دارد؛ این دو در مسایل فردی و اجتماعی همانند دو بالی هستند که برای بالندگی و رشد ضروری هستند و هر کدام از آن دو ضعیف شود، پرواز به سوی سعادتْ ناممکن می‌شود. کسانی که فقط در جهت کسب علم تلاش کردند و قدمی در اصلاح خویش برنداشتند،‌ مشکلات بسیاری را برای جامعه بوجود آوردند که نمونه‌های آن را می‌توان در کشور مشاهده کرد .

 

حجت الاسلام محدی شاهرودی با اشاره به اینکه بسیجی هوشمند باید بیش از هرچیز به این مطلب بیاندیشد که امروز صحنه نبرد از میدان نبرد نظامی به عرصه فرهنگی انتقال یافته است، افزود: علاوه بر این‌که در عرصه صنعتی و کشاورزی و عمرانی باید با جدیت تلاش کنیم، باید متوجه باشیم که نوک پیکان دشمن امروز متوجه عرصه فرهنگی است.

 

وی بیان کرد : بسیجی باید در عرصه فرهنگی خود را تقویت کند و فعالیت‌های فرهنگی را هدف اصلی خویش قرار دهد.

 

فعالیت فرهنگی در تفکر بسیجی یعنی پاسداری از ارزش های دینی

مسؤول سازمان بسیج طلاب وروحانیان کشور با تبیین فعالیت های فرهنگی در کشور، بیان کرد: در تفکر بسیجی فعالیت فرهنگی و رشد فرهنگی به معنای شناخت بهتر اسلام و پاسداری از ارزش های دینی است، دینی که بسیجیان جان خویش را نثار آن می‌کنند و انقلاب نیز به رهبری امام با تکیه بر اسلام و ارزش‌های آن به پیروزی رسید.

 

این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه استکبارستیزی و روحیه بسیجی، بیان کرد: بسیجی بودن ویژگی یک مسلمان واقعی است، کسی که باور راستین به اسلام و مبانی آن و به خصوص مذهب حق تشیع داشته باشد، همواره باید با تمام نیرو آماده انجام وظیفه در راه اسلام باشد.

 

وی بیان کرد: برای مقابله با حرکت‌های ضد اسلامی باید فعالیت های فرهنگی به طور منظم و برنامه‌ریزی شده انجام پذیرد و مطالب به صورت قابل فهم برای جوانان بیان شد تا آنان بتوانند در مقابل تهاجم فرهنگى از اسلام و ارزش‌های دین دفاع کنند.

 

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اذعان داشت: وظیفه طلاب و دانشجویان بسیجی در مقابله با حرکت‌های ضدفرهنگی و کسانی که علیه باورها و فرهنگ اصیل اسلامی مطالبی را مطرح می‌کنند، نخست شناخت فرهنگ اسلامی و سپس برخوردی متین، عالمانه و محققانه  است./937/201/ب3

 

ارسال نظرات