۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۴۴۶۰

جمعی از علمای اهل سنت کردستان با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه بیت المقدس استان کردستان در دیدار جمعی از علمای اهل سنت با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: روحانیان اهل سنت کردستان، فعال و پایدار به همراه انقلاب اسلامی با دشمنان و جریانات بدخواه مقابله می کنند.
ديدار روحانيون اهل سنت کردستان با آيت الله مکارم شيرازي ديدار روحانيون اهل سنت کردستان با آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین موسوی مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه بیت المقدس استان کردستان عصر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به تشریح برنامه های سفر دو روزه این عالمان سنی به شهر مقدس قم پرداخت.

 

وی افزود: برنامه های فرهنگی مذهبی درباره جریانات انحرافی که در منطقه فعالیت دارد روحانیان اهل سنت به شهر مقدس قم آمدند تا آشنایی و شناخت بیشتری نسبت به این مسائل داشته باشند و آمادگی لازم برای مقابله با این جریانات را کسب کنند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان این که روحانیان اهل سنت کردستان در زمینه مقابله با جریانات و تفکرات نادرست و انحرافی فعال هستند، اظهار داشت: اگر روحانیان اهل سنت کردستان هوشیار نبودند شاید وضع امروز ایران همانند عراق و افغانستان می شد.

 

وی ادامه داد: روحانیت اهل سنت کردستان فعال و پایدار به همراه انقلاب اسلامی با دشمنان و جریانات بدخواه مقابله می کنند، در این دوره آموزشی 130 نفر از روحانیان، ائمه جمعه، جماعات و طلاب اهل سنت استان کردستان شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به محورهای این دوره آموزشی ابراز داشت: در این دوره بصیرتی علمای اهل سنت با فرقه های انحرافی، مسائل سیاسی و فرهنگی روز بیشتر آشنا می شوند.

 

گفتنی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با تأکید بر این که امروزه مسأله وحدت بین مسلمانان از اهمیت والایی برخوردار است، ادامه داد: در گذشته دشمن برای مقابله با کشورهای اسلامی لشکرکشی می کرد؛ اما امروزه مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و خودش در حاشیه امن قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: هرگونه اختلاف سبب نزاع و درگیری مسلمانان با یکدیگر می شود، بنده در فتوای خود اعلام کردم که اجازه نمی دهیم به مقدسات دیگر مذاهب کمترین توهینی شود، باید توجه داشت که اختلافات به اندازه ای نیست که سبب درگیری شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اصول مذاهب یکی است و باید بر آن تکیه کرد تا اختلافی پدید نیاید، گفت: قرآن کریم می فرماید کسانی که تفرقه ایجاد می کنند مشرک هستند، با دست اتحاد باید امنیت را حفظ کرد./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات