۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۴۰۰
امام جمعه بهشهر:

بی بصیرتی انسان را در مسیر انحراف و نابودی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که بهره گیری از قرآن کریم یکی از مهم ترین راه‌کارهای تقویت بصیرت در انسان ها است، گفت: بی بصیرتی انسان را در مسیر انحراف و نابودی قرار می‌دهد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در آیین برگزاری  آزمون سراسری حفظ قرآن کریم ناجا شرق مازندران در حسینیه قائم(عج) بهشهر گفت: بزرگترین مشکل جامعه امروزی عدم تدبر در قرآن است که باید عمل به قرآن و تدبر در آن در دستور کار ما قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این که دغدغه اصلی در جامعه امروزی نهادینه کردن دین در همه عرصه ها است، ابراز داشت: قرآن کریم بهترین وسیله در جهت شکوفایی و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی جامعه است.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که عزتمندی ما در گرو قرائت قرآن و عمل به دستورات این کتاب آسمانی است، یادآور شد: تقویت نماز و انس با قرآن و الفت گرفتن با اهل بیت(ع) از مسائل بسیار مهم و اساسی است که نباید از ذهنمان دور شود بلکه باید همواره در زندگی به این مسائل مهم و ضروری برای سعادت دنیا و آخرت توجه کنیم.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: باید تلاش کنیم تا نیروهای قرآنی بعنوان سرمایه‌های ارزشمند در تمام نهادها و سازمان‌ها و در کل جامعه رشد و نمو یابند چرا که سعادت جامعه ما در عمل به قرآن و دستورات الهی است.

 

وی ادامه داد: توجه به قرآن و فرهنگ قرآنی بسیار ارزشمند است و همچنین همنشینی با کلام وحی و سخنان روح بخش قرآن سبب تقویت بصیرت در انسان و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی و اسلامی و نیز پویایی نظام اسلامی می‌شود.

 

امام جمعه بهشهر همچنین با تأکید بر این که نیروهای قرآنی باید عمل به قرآن را در دستور کار داشته و خود عامل به دستورات الهی باشند، یادآور شد: نباید زندگی حافظ قرآن و نیروی قرآنی از قران دور باشد بلکه باید قرآن رد سراسر زندگی فرد قرآنی نمایان و آشکار باشد.

 

حجت الاسلام جباری گفت: قرآن کریم بهترین وسیله در جهت شکوفایی و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی جامعه است و به نوعی قرآن کریم نجات بخش جامعه بشری از مشکلات و گرفتاری‌ها است و این کتاب آسمانی برای انسان ها در تمامی ابعاد زندگی برنامه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر انسان تنها به دنبال یکی از این امانت های پیامبر برود به مقصد نهایی نخواهد رسید، افزود: قرآن و عترت هیچ گاه از هم جدا نمی شود و کسی که می خواهد به سعادت و تعالی حقیقی دست یابد باید به هر دو امانت الهی متصل شود. 

 

وی ادامه داد: اگر کسی تنها به دنبال عترت برود و قرآن را رها کند نه به عترت و نه قرآن خواهد رسید و کسانی موفق هستند که به دنبال هر دو امانت بروند. 

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که متأسفانه بخشی از جامعه اسلامی از قرآن فاصله گرفتند، گفت: نباید کلام الهی در جامعه اسلامی مهجور باشد و باید تلاش شود قرآن که مسیر سعادت بشریت را نشان می دهد در جامعه از مهجوریت خارج شود. 

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که نامدارترین شخصیت های شیعه دنباله کلام الهی بودند، تصریح کرد: هر گاه شیعه در مسیر قرآن حرکت کرد به موفقیت دست پیدا کرد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، رمز موفقیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن شرایط خاص را انس با قرآن و ذوب شدن در مسیر اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: رمز پیروزی امروز امت اسلامی در برابر دشمنان و دنیای کفر تمسک به قرآن و اهل بیت پیامبر گرامی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات