۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۵۴۱۵
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه:

راهپیمایی اربعین بیانگر قدرت و اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه گفت: اربعین حسینی نقطه اشتراک و تلاقی تمام محبان اهل بیت در اقصی نقاط جهان است و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می کند.
حجت الاسلام صادق ايراني

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: سابقه تاریخی اربعین حسینی به حضور اسرای کربلا در روز اربعین بازمی گردد، آن ها پیام رسان مکتب اباعبدالله (ع) بودند و هدفشان احیای دین پیامبر اکرم (ص) بود.


حجت الاسلام ایرانی تصریح کرد: روایات بسیاری در زمینه زیارت اربعین وجود دارد تا جایی که امام حسن عسگری (ع) یکی از نشانه های انسان مؤمن را زیارت اربعین حسینی ذکر می کند.


وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) یادآور شد: طبق روایت، آسمان چهل روز بر وجود امام حسین (ع) خون گریه کرد، زمین چهل روز در عزای سیدالشهدا (ع) تیره و تار شد و خورشید چهل روز با حالت گرفتگی بر اباعبدالله (ع) گریست، این روایات نشان دهنده اهمیت ویژه اربعین از نگاه دینی و شرعی است.


مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اربعین حسینی منزلت ویژه ای دارد و همین اهمیت و منزلت موجب رغبت مؤمنان به زیارت حرم سیدالشهدا (ع) شده و روز به روز بر خیل مشتاقان زیارت افزوده می شود.


حجت الاسلام ایرانی بیان داشت: اربعین پیام رسان وحدت پیروان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام است و نقطه تلاقی و اشتراک تمام محبان اهل بیت در اقصی نقاط جهان است که مشتاقانه به سمت حرم مطهر ابا عبدالله (ع) و زیارت قبور مطهر شهدای کربلا حرکت می کنند.


وی اربعین را حاوی پیامی برای دشمنان اهل بیت دانست و تأکید کرد: پیام دیگر اربعین حسینی به دشمنان اسلام و به خصوص مکتب اهل بیت و سیدالشهدا (ع) این است که مزار امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار از خطول قرمز شیعیان است و به کسی اجازه تعرض به این نقطه را نخواهند داد، برخورد شیعیان با هتک حرمت کنندگان حرم مطهر سیدالشهدا (ع) بسیار سخت و خشن است، قطعأ معادلات دشمنان اسلام با دیدن چنین حرکت عظیم و بی نظیری به هم می ریزد.


مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه گفت: هدایت الهی موجب قرار گرفتن عشق و علاقه سیدالشهدا (ع) در قلوب مسلمانان و شیعیان شده است، اربعین حسینی ارتباط مستقیم با مقدمات ظهور دارد و مکتب سیدالشهدا (ع) را به جهانیان معرفی می کند.


حجت الاسلام ایرانی در پایان عنوان داشت: حضور گسترده مردم در اربعین حسینی زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم می کند، یکی از شعارهای شاخص امام زمان  (عج) این است که خود را فرزند امام حسین (ع) معرفی می کند لذا اربعین حسینی نیز با معرفی مکتب سیدالشهدا (ع) به جهانیان، زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می کند./857/302/ب

ارسال نظرات