۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۳۹۵
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

حضور ادیان و اقلیت‌ها در راهپیمایی اربعین نشانه حقیقت‌طلبی انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای استان قزوین با اشاره به تأثیر راهپیمایی اربعین در خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار گفت: حضور مردم از کشورهای مختلف با ادیان مختلف و نه فقط شیعه این را نشان می‏دهد که مردم دنبال رسیدن به حقیقت هستند.
اربعين

حجت الاسلام عبدالرزاق علی دوست، نماینده طلاب و فضلای استان قزوین در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه پیام حقیقی اربعین معرفی اسلام واقعی به دنیا است، گفت: اسلام حقیقی دنبال صلح، آرامش و ایثار است و چهره پنهان اسلام آمریکایی که داعش است و حقیقتا تروریسم است را به جهانیان معرفی کرد که داعش دین اسلام نیست و یک دین آمریکایی است.

 

وی با اشاره به اینکه کربلا نماد حقیقی ایثار است، ابراز داشت: اربعین به جهانیان اعلام کرد بسیاری از کشورها به خصوص ایران و عراق در این مراسم از جان و مال خودشان مایه گذاشتند و ایثار کردند تا چهره واقعی شیعیان را به شرکت کنندگان در این مراسم نشان دهند.

 

حجت الاسلام علی دوست ادامه داد: حضور مردم از کشورهای مختلف با ادیان مختلف و نه فقط شیعه این را نشان می‏دهد که مردم دنبال رسیدن به حقیقت هستند؛ بنابراین از کشورهای مختلف با تفکرات و مذاهب مختلف در این مراسم عشق و آزادگی برای شناخت چهره واقعی حقیقت شرکت می‏کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان قزوین اظهار کرد: مستکبران می‏خواهند این مذهب حقیقی که دنبال سعادت بشر است را مانند داعش تروریسم معرفی کنند؛ اما در راهپیمایی اربعین چهره واقعی و اهداف شوم آنها برای همه مشخص شد و مردم متوجه شدند که دین اسلام دنبال سعادت اخروی و دنیوی بشر است.

 

وی در پاسخ علت گسترش مراسم اربعین در دو سال اخیر گفت: این مراسم ریشه در آموزه های اسلامی دارد که در دین اسلام تعظیم شعائر اسلامی بسیار تأکید شد، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای تعظیم شعائر اسلامی چندین بار به صورت راهپیمایی با پای پیاده به مکه آمدند همین که با پای پیاده به مکه تشرف پیدا می‏کردند.

 

حجت الاسلام علی دوست اضافه کرد: به دنبال این اهل بیت(ع) در مورد زیارت اربعین تأکید داشتند و زیارت مخصوص در این باره هست و شیعیان هم همیشه به دنبال زنده نگه داشتن یاد و خاطره این روز بودند و هر سال سعی بر این دارند که این مراسم را به صورت با شکوه تر جلوه دهند.

 

وی در ادامه افزود: در گذشته بزرگانی چون علامه امینی این مسیر را می‏رفتند ولی در آن زمان تبلیغات گسترده نبوده و نمی‏شد که صدای خود را به صورت کامل به همه برسانند و در حد توان خود با کتاب و نوشته‏ها می رساندند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان قزوین در پایان علت گسترش مراسم اربعین را معرفی چهره واقعی اسلام و نرسیدن مستکبران به اهداف خود دانست و خاطرنشان کرد: در این دو سال اخیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت جمهوری اسلامی که قوت ولایت فقیه را نشان می‏دهد و هدایت‏های مراجع تقلید در عراق باعث گسترش این مراسم شد./875/ت302/س

 

ارسال نظرات