۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۹۸۲
در نشستی خبری مطرح شد؛

دولت درباره کشتار وحشیانه نیجریه موضع‌گیری محکم و استواری داشته باشد/ مسلمانان در مقابل عملیات تروریستی نیجریه سکوت نکنند

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری درباره کشتار شیعیان مظلوم نیجریه با حضور نمایندگانی از بسیج دانشجویی و اتحادیه‌های دانشجویی و همچنین طلاب نیجریه‌ای امروز در مقابل سفارت نیجریه در تهران برگزار شد.
کشتار شيعيان نيجريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری درباره کشتار شیعیان مظلوم نیجریه با حضور نمایندگانی از بسیج دانشجویی و اتحادیه‌های دانشجویی و همچنین طلاب نیجریه‌ای امروز در مقابل سفارت نیجریه در تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مصطفی اسدی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، با اشاره به موضع دولت در رابطه با کشتار شیعیان نیجریه، گفت: زمانیکه از کشتار شیعیان نیجریه اطلاع پیدا کردیم انتظار داشتیم که دولت در خصوص این کشتار وحشیانه موضع‌گیری محکم و استواری داشته باشد.

 

وی افزود: درباره حادثه تروریستی پاریس، رسانه‌های غربی گوش جهان را کر کردند و بعضی‌ها فوری موضع‌گیری کردند درباره کشتار شیعیان نیجریه نیز باید چنین برخوردی را انجام می‌دادند، آیا شیعیان کشته شده در نیجریه انسان نبوده و حق حیات نداشتند که دولت برای آن موضع‌گیری قاطعی نداشت.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: ما همان‌گونه که درباره حادثه تروریستی پاریس موضع خود را نشان دادیم اینجا جمع شدیم تا از دولت و وزارت امور خارجه بخواهیم که اجازه ندهند خون شیعیان در نیجریه پایمال شود و نسبت به این کشتار وحشیانه شیعیان موضع جدی اتخاذ کنند.

 

مردم نیجریه بدانند به زودی پرچم انقلاب اسلامی مستضعفان در این کشور برافراشته خواهد شد

در ادامه این نشست حسین زینلیان، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، گفت: امروز کشتار شیعیان در نیجریه قلب مستضعفان و مظلومان دنیا را دردمند و جریحه‌دار کرده است.

 

وی در ادامه خطاب به ارتش نیجریه، عنوان کرد: این جای بسی تاسف است که دولت نظامی نیجریه با گروه‌های تکفیری و بدوی نظیر بوکوحرام مقابله و مبارزه نکرده و شیعیان مظلوم را قتل‌عام می‌کند که این رفتار نشان از بی‌خردی و بی‌عقلی آنان است.

 

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: مردم نیجریه بدانند که به زودی خون این شهیدان دامن ظالمان و ستمگران را خواهد گرفت و پرچم انقلاب اسلامی مستضعفان در این کشور برافراشته خواهد شد.

 

زینلیان در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی فرانسه بیان داشت: بعد از حادثه تروریستی پاریس برخی مقابل سفارت فرانسه شمع روشن ‌کردند، کمپین‌های حقوق بشری راه انداختند، اما همین‌ها امروز سکوت کردند، آیا به این علت که شیعیان نیجریه سیاه‌پوست و جهان‌سومی هستند سکوت کردند که اگر چنین باشد باید به حال آنها تاسف خورد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت نیجریه خود امروز تروریست و حامی تروریست شده است، ابراز کرد: امروز مدعیان حقوق بشر و اقلیت‌های دینی باید بیایند و ببینند که چگونه 300 نفر از کودکان، زنان و مردان در کشور نیجریه توسط گروه‌های تررویستی قتل‌عام شدند.

 

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در پایان خاطرنشان کرد: مردم مسلمان و مظلوم در کشورهای آفریقایی بدانند که قلب همه مسلمانان جهان با آنها است.

 

مسلمانان نباید در مقابل عملیات تروریستی نیجریه سکوت کنند

در ادامه احسان فروغی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: شیعیان مظلوم نیجریه مورد حمله وحشیانه عمال آمریکا و انگلیش قرار گرفتند در این زمنیه باید وزارت امور خارجه کشورمان حقوق این مظلومان را پیگیری کند.

 

وی افزود: همه ما مظلومیت رهبر شیعیان و خون برادران و خواهران خود در نیجریه را فراموش نخواهیم کرد و امیدواریم که خداوند انتقام سختی را از دشمنان آنها بگیرد.

 

فروغی در پایان با محکوم کردن حمله وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور، خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید در مقابل این عملیات تروریستی سکوت کنند و تقاضای محاکمه کسانی را داشته باشند که چنین جنایاتی را مرتکب شدند.

 

سازمان همکاری‌ اسلامی به جنایات علیه شیعیان در نیجریه رسیدگی کند

همچنین در ادامه مجتبی رییسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی، در خصوص کشتار شیعیان نیجریه، گفت: ارتش نیجریه به بدترین صورت به خمینی نیجریه حمله کرده فرزندان او و تعداد کثیری از شیعیان این کشور را به شهادت رسانده است، ما دانشجویان و مردم ایران به علت این کشتار وحشیانه همچون برادران و خواهران خود در نیجریه عزادار هستیم،

وی افزود: ما افزون بر عزادار بودن شرمنده شیعیان نیجریه هستیم که دولت کشورمان حادثه تروریستی پاریس را محکوم کرده و خواست که عاملان آن شناسایی شده و مجازات شوند اما در مقابل کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم نیجریه صرفا ابراز نگرانی کرد.

 

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی، عنوان کرد: امروز مستضعفان و مظلومان دنیا با حمایت و پشتیبانی ملت ایران در مقابل استکبار ایستاده است، این باعث شرمندگی است که ما به عنوان ام القرای جهان اسلام دم از تنش‌زدایی با استکبار می‌زنیم اما دولت کشورمان در مقابل جنایات رخ داده در نیجریه واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

 

رییسی بیان داشت: مردم ایران، رهبر معظم انقلاب و نظام ما از مردم مظلوم نیجریه حمایت کرده و برخلاف دولت که صرفا ابراز نگرانی می‌کند خواهان برخورد با مسببان این فاجعه هستیم و این جنایت را محکوم می‌کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان همکاری‌های اسلامی باید هر چه سریع‌تر به جنایات رخ داده در نیجریه رسیدگی کند و در صورت نیاز عضویت این کشور را از سازمان لغو کند.

 

باید دولت، مجلس، استادان و شخصیت‌های برجسته در مقابل چنین اقدامات علیه شیعیان ایستادگی کنند

در ادامه شعیب محمد، نماینده طلاب نیجریه در ایران، در رابطه با کشتار شیعیان در کشور نیجریه، گفت: حکومت و ارتش نیجریه در حوادث اخیر و کشتار شیعیان نقش داشتند، زیرا که حمله‌کنندگان به حسینه شیعیان، لباس دولتی و اسلحه حکومتی داشتند.

 

وی افزود: متأسفانه با گذشت چند روز از اقدامات تروریستی نیجریه، هیچ شخصی از دولت و حکومت این کشور در راستای دلجویی از خانواده‌های شهدا و مجروحان واکنش یا اقدامی نشان نداده است.

 

نماینده طلاب نیجریه در ایران، عنوان کرد: امروز شیعیان و مسلمانان در کشور نیجریه از اوضاع و احوال شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بی‌اطلاع هستند، ما طلاب و دانشجویان نیجریه خواستار روشن شدن وضعیت شیخ زکزاکی هستیم.

 

شعیب محمد، اظهار داشت: ارتش نیجریه با حمله خانه شیخ زکزاکی، فرزندان و همه افراد مقابل خانه شیخ بودند را شهید کردند، بعد از آن دولتمردان نیجریه اعلام می‌کنند شیخ زکزاکی وضعیت خوبی داشته و هیچ مشکلی ندارد اما ما باید با خود با سخن بگوییم تا از مساله اطمینان حاصل کنیم.

 

وی بیان داشت: باید دولت نیجریه مسلمانان را در جریان وضعیت خانواده شیخ زکزاکی قرار دهد زیرا از خبرهای رسیده مطلع شدیم که همسر شیخ که زخمی شده بود نیز به شهادت رسیده است، این درحالی است که دولت هیچ کمکی به آسیب‌دیدگان نمی‌کند.

 

نماینده طلاب نیجریه در ایران، با اشاره به اینکه دولت نیجریه باید امنیت شیعیان در این کشور را تامین کند بی‌احترامی به شیخ زکزاکی، هتک‌حرمت به انسانی بسیار بزرگ و برجسته است، ابراز کرد: از مجلس، استادان و شخصیت‌های برجسته نیجریه می‌خواهیم در مقابل چنین اقدامات وحشیانه علیه مسلمانان در نیجریه ایستادگی کنند.

 

شعیب محمد در پایان خاطرنشان کرد: ما از سفارت نیجریه می‌خواهیم درخواست ما را به دولت نیجریه انتقال دهد که حکومت نیجریه باید مانع چنین اقداماتی علیه شیعیان در این کشور شود./807/202/ب2

ارسال نظرات