۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۴۴۶
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

انتقادها با رعایت ادب و حفظ موازین شرعی و قانونی باشد/ رسانه‌ها بدون حب و بغض حزبی مردم را به انتخاب اصلح هدایت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این‌که انتقادها باید سازنده و با رعایت ادب و حفظ موازین شرعی و قانونی باشد، گفت: رسانه‌ها بدون حب و بغض حزبی و گروهی مردم را به انتخاب اصلح هدایت کنند.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه ضمن گرامیداشت سالروز بسیج رسانه و یاد و خاطر شهید رهبر، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی و اساسی همه رسانه ها آگاه سازی و روشنگری در جامعه است، چنانچه منبر و تریبون نماز جمعه هم رسانه محسوب می شود.


وی عنوان داشت: از جمله موثرترین رسانه ها، جراید و روزنامه ها و نشریات هستند که نقش موثری در جامعه ایفا می کنند البته همه رسانه هایی که در حال فعالیت هستند در جامعه نقش مهمی ایفا می کنند از این رو باید مروج اسلام ناب محمدی باشند و دغدغه تبلیغ دین داشته باشند چرا که همه بزرگان دین ما تلاش داشتند تا مروج و مبلغ دین باشند چنانچه پیامبر اکرم (ص) در هنگام اعزام امیرمومنان(ع) برای تبلیغ، می فرمودند: مردم را با کتاب خدا آشنا کن و آنان را به آداب نیک مؤدب ساز.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده اگر اصول و ادب در کاری رعایت نشود، کار بدون نتیجه خواهد بود چنانچه شرط ضروری امر به معروف و نهی از منکر نیز رعایت ادب است، بنابراین در برخورد با افراد روش های فراوانی وجود دارد که نباید از آن غافل شد.


وی ابراز داشت: یکی از علل عدم تاثیر حرف در مردم، شیوه نادرست بیان آن است، از این رو در روایت داریم امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اکابر و قدرتمندان جامعه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن بیان ضرورت رعایت ادب، یادآور شد: اغلب گرفتاری های ما در جامعه به دلیل نهادینه نشدن دین در خانواده ها است از این رو لازم است فرزند را با آداب اسلامی پرورش دهیم تا مؤدب شود و معضلات جامعه حل شود، چنانچه 36 سال از انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز برخی مسائل را نتوانستیم حل کنیم از این رو لازم است جهت رفع معضلات جامعه رسانه در این زمینه توجه کند و ما را یاری رساند.


وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه، تصریح کرد: رهبری تاکید دارند جوانان جذب نماز جمعه شوند که این مسأله با بیان مطالب کاربردی مفید و کوتاه شدن خطبه ها و فرهنگ سازی گرایش به نماز محقق می شود، بنابر این لازم است رسانه ها نیز در این زمینه فرهنگ سازی کنند.


امام جمعه کرمان با اشاره به اعدام ظالمانه شیخ باقر النمر بیان داشت: تفکر وهابی آل سعود خطرناک است چنانچه می بینیم از زمان حضور این اشخاص، اماکن مقدسه مهجور ماندند و یا تخریب شدند و با این حال با آمریکا و اسرائیل جنایت کار ارتباط برقرار می کنند در حالی که ارتباطشان را با کشورهای مسلمانی چون ایران قطع می کنند البته اقدام خودسرانه برخی که یا نفوذی بودند و یا نادان، موجب شد تا این بهانه برای قطع ارتباط با ایران به آنان داده شود.


وی عنوان کرد: آل سعود از ابتدا دشمن ما بود اما حال بهانه ای برای ابراز این دشمنی یافته است که لازم است با این هجمه هایی که به ما می شود وحدت و انسجام درونی کشور را حفظ کنیم و از توهین و انتقاد مخرب به مسوولان بپرهیزیم.


نماینده ولی فقیه در کرمان یادآور شد: افراط و تفریط در هر امری نامناسب است از این رو باید از تندروی دوری کرد چرا که همین تندروی ها موجب حمله به سفارت عربستان در تهران و حمله به کنسولگری عربستان در مشهد شد از این رو باید مراقب باشیم تا خدایی نکرده مجلس دهم به دست افراطیون نیفتد چرا که در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری ایجاد می شود.


وی با اشاره به جریان توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها اذعان داشت: کنگره آمریکا زیر نفوذ یهودی ها است و با سیاست آنان پیش می رود از این رو سعی دارند تحریم ها علیه ایران باقی بماند هر چند گفته می شود تا پایان دی ماه سال جاری برجام اجرا خواهد شد و ما امیدواریم با اجرای آن گشایشی در کار مردم حاصل شود.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: توصیه ام به شما اصحاب رسانه این است که در انتقادات خود خالصانه و واقع بینانه عمل کنید و انتقاد سازنده داشته باشید چرا که در جامعه باید انتقاد وجود داشته باشد در غیر این صورت آن جامعه؛ جامعه مرده است اما دقت داشته باشید که انتقاد و بیان نقایص باید با رعایت ادب و موازین شرعی و قانونی باشد.


وی ضمن اشاره به روایتی از پیامبر (ص) در زمینه اخلاق مداری بیان کرد: سعی کنید سطح کیفی روزنامه ها بالاتر رود و مطبوعات را با خلاقیت و ابتکار ضمن بیان مسائل حکمت آمیز و اخلاقی ارائه کنید و توجه داشته باشید که باید رسانه ها جذابیت داشته باشند تا مردم به آن توجه کنند چرا که فراوانی نشریات و مطبوعات این اقتضاء را ایجاد می کند که جاذبه داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در کرمان تاکید کرد: رسانه می تواند مردم را به سعادت و کمال برساند و یا می تواند موجب بدبختی و فلاکت آنان شود از این رو باید توجه شود که از حزب و حزب بازی در رسانه، پرهیز شود و با کمال بی طرفی در این زمینه عمل کرد تا یک جهت و یک زبان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم و موجب شکل گیری انتخاباتی پر شور در اسفندماه سال جاری باشیم چرا که این حضور چه از لحاظ داخلی و چه از لحاظ خارجی بسیار مهم و موثر است.


وی در پایان گفت: باید سعی کنید از فرد یا افراد خاصی تبلیغ نکنید و بدون تعصب و حب و بغض نسبت به فرد خاصی، مردم را به انتخاب اصلح دعوت و هدایت کنید تا مطابق خواسته رهبری عمل کرده باشید./9703/202/ب1

ارسال نظرات