۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۰۴۷۸

مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امروز دوشنبه 21 دی‌ماه در تهران برگزار شد.
پژوهشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امروز دوشنبه 21 دی‌ماه با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، وحید احمدی معاون پژوهشی، ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام احمد احمدی رییس سازمان سمت،  رضا داوری‌اردکانی رییس فرهنگستان علوم، مهدی محقق  رییس انجمن آثار و ماخر فرهنگی و جمع کثیری از استادان و چهره‌های برجسته علوم انسانی در همین مرکز برگزار شد.

 

مهدی حجت، رییس سابق پژوهشگاه علوم انسانی، در  این مراسم درباره چگونگی شکل گیری پژوهشگاه، گفت: با پیشنهاد اینجانب به وزیر علوم طی سال‌های 60 و 61 پژوهشکده‌‌های فعال در حوزه علوم انسانی با هم ادغام شده و پژوهشگاه علوم انسانی شکل گرفت.

 

وی افزود: با وجود گذشت 30 سال متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌‌ایم آنگونه که شایسته است میراث مادی و معنوی گذشته و ارزش‌‌های علوم انسانی را به سطح جامعه انتقال دهیم.

 

رییس سابق پژوهشگاه علوم انسانی، عنوان کرد: ما در لیست بدترین‌ها رتبه اول و در لیست بهترین‌ها رتبه آخر را داریم، در تمام دنیا ما کمترین میزان کتابخوانی اما بیشترین مصرف انرژی را داریم.

 
حجت اظهار داشت: اینکه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در خاورمیانه برتر باشد کافی نیست بلکه باید بتواند با سطوح مختلف مردم در جامعه ارتباط برقرار کرده و تأثیرات مثبت داشته باشد.
 
پژوهشگاه در راستای احیای میراث ملی و دینی طرح ارائه دهد

در ادامه مراسم مهدی گلشنی یکی دیگر از روسای سابق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز طی پیامی، گفت: ما باید در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طرح‌هایی را برای احیای میراث ملی و دینی خود و نیز علوم انسانی در راستای پیشرفت کشور ارائه کنیم.
 
وی افزود: باید پژوهشگاه یک برنامه مستمر و مؤثر برای آسیب‌شناسی علوم انسانی در ایران تدوین کرده و با تولید کتاب و مقاله گام‌های موثر در احیاء شایسته‌سالاری کشور بردارد.

 

 شایان ذکر است، در پایان این مراسم از کتاب «اسناد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» و «مجموعه نسخه‌های خطی شاهنامه» رونمایی شد./807/203/ب2

ارسال نظرات