۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۱۱۹۲۱
استاد حوزه علمیه قم:

هر گونه اقدام برای خوشآمد اهل فتنه جفای به انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر هر کس در هر مقامی از هر حقی از حقوق ملت در چارچوب ترسیمی قانون اساسی دفاع کند کار پسندیده‌ای است ولی اگر فراتر از ساز و کار قانونی بخواهد فضا سازی برای خوشآمد اهل فتنه داشته باشد جفای به نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام علي احتشام امام جمعه موقت كاشان
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فعالیت شورای نگهبان برای تأیید یا رد صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی با اشاره به وظیفه همه آحاد ملت جمهوری اسلامی ایران و دفاع از انقلاب گفت: روشن و آشکار است که در همه نظام‌های موجود برای کارهای کلیدی و مهم خط قرمزهایی وجود دارد؛ حتی در کشورهای غربی که خود را مهد آزادی می‌دانند این گونه نیست که هر کس بتواند به هر کار مهم حکومتی دست یابد.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هم باید در چارچوب مردم سالاری دینی، آزادی منبعث از اراده ملت مسلمان را همواره داشته باشند و طبیعی است که طبق قانون اساسی باید خط قرمزهای قانونی و دینی رعایت شود.
 
حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: شورای محترم نگهبان به عنوان محافظ قانون ملی و دینی باید حق ملت بزرگ ما را ادا کرده و اجازه ندهد کسانی که حداقل نصاب برای حضور در انتخابات را ندارند وارد این عرصه شوند.
 
وی با اشاره به وقایع تاریخی در پی تشکیل نهادهای قانونی جمهوری اسلامی ایران گفت: همیشه کسانی بوده‌اند که به منظور پوشاندن نقاط ضعف و مشکلات خود برای فرار به جلو نهادهای قانونی کشور را متهم کرده‌اند.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: کسانی که حداقل‌های قانونی، ملی و دینی را ندارند همیشه در فتنه‌ها با فتنه‌گران و خط ضد انقلاب همکاری نموده‌ و برای پوشش خیانت و وابستگی داخلی و خارجی به کانون‌های فساد به نهادهای رسمی از جمله شورای محترم نگهبان تاخته‌اند و هیچگاه در هیچ صحنه‌ای از فتنه‌گری و فتنه پروری ابا نداشته‌اند.
 
حجت الاسلام احتشام ضمن مهم ارزیابی کردن انتخابات پیش رو ابراز داشت: در انتخابات 94 زباله‌های داخلی با هماهنگی و همکاری رسانه‌های بین المللی و استکبار جهانی نهایت تلاش شان را برای زمین‌گیر کردن انقلاب و نظام برخاسته از آن انجام خواهند داد ولی با اطمینان می‌توان گفت که بار دیگر اقتدار امت و رهبری عظیم الشأن اجازه مانور فتنه‌گری را از تفاله‌های استکبار جهانی سلب خواهد کرد.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم درباره سخنان رییس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی‌اش در اعلام حمایت از رد صلاحیت‌شدگان با تمام اختیارات گفت: قطعاً رییس جمهور در پاسداشت قانون اساسی جمهوری اسلامی باید در چارچوب قوانین موجود از حقوق افراد حمایت کند؛ اگر منظور رییس جمهور از پیگیری حقوق افراد حرکت در مسیر قانون که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است باشد حرف درستی است و به طور قطع رییس جمهور چنین مطلبی را مد نظر داشته است.
 
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: اگر سخنان رییس جمهور به معنی حرکت فراتر از ساز و کارهای قانونی توسط شورای محترم نگهبان و جو سازی بر ضد آن باشد این مسأله نه مرضی رضای خدای متعال و نه آرمان امام و شهداست.
 
حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: اگر هر کس در هر مقامی از هر حقی از حقوق ملت در چارچوب ترسیمی قانون اساسی دفاع کند کار پسندیده‌ای است ولی اگر فراتر از ساز و کار قانونی بخواهد فضا سازی برای خوشآمد اهل فتنه داشته باشد جفای به نظام و انقلاب است./836/ت302/ج
ارسال نظرات