۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۱۲۱۳۵
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همه دستگاه های فرهنگی در راستای دستیابی به اهداف متعالی فرهنگی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه دستگاه های فرهنگی در راستای دستیابی به اهداف متعالی فرهنگی تلاش کنند.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی اصغر کاراندیش امروز در مراسم معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در راستای تحقق اهداف متعالی در این حوزه، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید با صبر و تحمل و برنامه جامع، برای دستیابی به اهداف مدنظر، سهم خود را در این فرایند مهم و تاثیرگذار انجام دهند.


وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات فرهنگی دیربازده است، افزود: برای موفقیت جامع در حوزه فرهنگ باید از همه ابزارهای هنری استفاده کرد.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موفقیت در زمینه فرهنگ و گفتمان سازی فرهنگی سبب می‌شود تا به نتایج مناسبی در توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی دست یابیم.


کاراندیش با تاکید بر جدیت پیگیری پیوست فرهنگی در مباحث اقتصاد مقاومتی با استفاده از فرآیند فرهنگ سازی و گفتمان فرهنگی، گفت: پیوست فرهنگی در همه حوزه‌ها با هدف دستیابی به موفقیت باید اجرا شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی جزیره قشم در مسیر توسعه فرهنگی باید با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم این جزیره گام بردارند.


وی گفت: اگر نتوانیم در امر فرهنگ سازی در بخش های مختلف جامعه به ارتقای لازم برسیم در حوزه های دیگر هم دچار مشکل خواهیم شد.


کاراندیش، فرهنگ را زیربنا و زیرساخت توسعه پایدار دانست و افزود: گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف جامعه را ارتقا می دهد، چراکه جامعه ای که ارتقای فرهنگی نداشته باشد، دچار چالش خواهد شد.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش اصلی حوزه فرهنگ و هنر را فرهنگ سازی و گفتمان سازی برشمرد و تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی نقش فرهنگ سازی به صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده و باید این مسأله را مبنای کار خود قرار داده تا هدف از برنامه‌های تولیدی را حرکت به سمت فرهنگ سازی قرار دهیم.


وی گفت: برای تبیین جایگاه فرهنگ و هنر در کشور در گام نخست باید نیروهای متخصص در این زمینه تربیت کنیم و توجه داشته باشیم که آموزش در این حوزه بسیار حایز اهمیت است.


کاراندیش در پایان گفت: امروز هنر بهترین و گویاترین زبان بیان مفاهیم ملی به‌شمار می‌رود، طبیعی است که باید از همه امکانات موجود استفاده لازم را کرد اما زمانی استفاده از امکانات و فضاهای مجازی و امثال آن نتیجه مطلوب را خواهیم برد که محتوای مطلوب فراهم شود./851/202/ب1

ارسال نظرات