۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۱۳۲۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی از معیارهای شناخت نامزد اصلح در انتخابات خبرگان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید حساسیت بیشتری داشته باشیم، گفت: اجتهاد، ولایت‌مداری، نظام‌باوری، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی از معیارهای شناخت نامزد اصلح در انتخابات خبرگان است.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی بوده که هر چند سال یک بار فرصت بازنگری و غربالگری خدمت‌گزاران نظام و انقلاب را به مردم می دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت بیشتر انتخابات مجلس خبرگان رهبری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم باید در انتخاب نمایندگان این مجلس دقت کافی را داشته باشند نه آنکه صرفا به فردی که نشان روحانیت داشته و در حوزه درس خوانده است، رأی دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری می بایست به اجتهاد، ولایت‌مداری، نظام‌باوری، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی نامزدها توجه کرد، گفت: اعضای مجلس خبرگان می بایست دارای ویژگی‌های برگزیده‌ای باشند تا بتوانند وظیفه خطیر خود را در این مجلس به درستی ایفا کنند.

 

به گفته وی مجلس خبرگان رأس نظام بوده و نمایندگان آن نیز باید افرادی کارشناس، دین شناس، متعهد و متخصص باشند که در زمان مقتضی بتوانند بهترین فرد را برای رهبری کشور و جامعه اسلامی انتخاب کنند به همین دلیل در انتخاب نمایندگان این مجلس باید نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با یادآوری ویژگی های اعضای مجلس خبرگان رهبری، افزود: کسانی که به عنوان نماینده مردم به این مجلس فرستاده می شوند می بایست دین‌شناس، مجتهد، متعهد، دارای قدرت انتخاب رهبر، ولایت مدار و دارای جرأت و جسارت تصمیم‌گیری به موقع و شایسته باشند.

 

وی تصریح کرد: باید در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی پیش رو با انتخاب نامزدهای اصلح، سرنوشت چند سال آینده کشور را به دست افرادی صالح، توانمند، متعهد و متخصص بدهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه در مورد انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نمادی از عصاره ملت بوده و به همین دلیل هم باید کسانی به عنوان نماینده به این مجلس فرستاده شوند که عصاره ملت انقلابی، ولایت مدار، مقاوم و شهید پرور ایران اسلامی باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با چنین ملتی و با اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی سنخیت و همخوانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید نمایندگان مجلس کاربلد، متخصص و دلسوز باشند چرا که نمایندگانی ضعیف، سست اراده و بدون تعهد دینی که به راحتی از سوی دشمنان و یا صاحبان ثروت و قدرت خریده می شوند به درد نظام اسلامی و مردم ولایت مدار ایران نمی خورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می بایست هر دو بعد مدیریت و تدین را داشته و سست‌اراده نباشد به همین دلیل هم افرادی که با چراغ سبز صاحبان ثروت و اصحاب سیاست، نظر خود را عوض می کنند شایسته ورود به مجلس شورای اسلامی نیستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات