۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۴۱۸۸
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری خبر داد؛

اعلام لیست اصولگرایان تا ۱۷ بهمن/ برخی انتظار رانت از مجلس خبرگان دارند

خبرگزاری رسا ـ باهنر با بیان اینکه زحمات زیادی برای وحدت اصولگرایان کشیده است، گفت:‌ لیست نهایی اصولگرایان ۱۶ و ۱۷ بهمن اعلام می شود.
نشست خبري محمدرضا باهنر به منظور تشريح يازدهمين کنگره جام

 به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب و با زنده نگه داشتن یاد شهدا و امام راحل گفت: 37 از استقرار نظام جمهوری اسلامی می گذرد و در این سالها فراز و نشیبها و موفقیتها و عدم موفقیتهای زیادی را پشت سر گذاشته ایم.


وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی در سایه اسلام و انقلاب به تعهدات خود سرمایه ای از وحدت را از خود نشان داده است و در منطقه آشوب زده و ناامن خاورمیانه کشوری با ثبات و امن هستیم و درموقعیت اقتدار ایستاده ایم اگرچه توطئه های استکبار و جهانی نیابتی موجود دارد که هزینه های دفاعیکشور را بالا می برد اما نیروهای مقتدر امنیتی ما بیش از آنچه که دشمن به ما هزینه وارد کند امادگی دارند هزینه های بیشتری را به انها وارد کنند.


باهنر با اشاره به تجلیل از نیروی دریایی سپاه در دفاع در مقابل نیروهای امریکایی گفت: دیروز برخی از این افراد از دست مقام رهبری نشان افتخار دریافت کردند و امروز نیز از آنها در صحن مجلس تقدیر شد این موضوع نشان دهنده قدرت و صلابت جمهوری اسلامی است.


وی در مورد ناموفقیت های ایران گفت: وضعیت رکود امروز بسیاری خانواده ها و تولیدکنندگان را تحت فشار خود قرار داده است امیدواریم دولت در شرایط پساتحریم به سرعت از این عرصه عبور کند و کسانی که تحت فشار هستند را به آینده امیدوار کند.


وی در مورد جریان ائتلاف اصولگرایی گفت: زحمات زیادی در جمع کردن جریانهای ائتلاف اصولگرایی انجام شد که این ائتلاف با محوریت آیت الله مصباح یزدی به ریاست آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله یزدی کارها به خوبی انجام شد و در جلسه دیشب نیز بحثهایی مطرح شد که امشب و فردا شب نیز این بحثها به پایان می رسد و در مجموع 16 و 17 بهمن ماه لیست نهایی با توجه به تایید شورای نگهبان اعلام می شود. و لیست منتشر شده در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.


وی در مورد اعتراض هاشمی رفسنجانی به رد صلاحیت سیدحسن خمینی گفت: برخی توقع دارند از روسای ویژه استفاده کنند که معمول نیست امام همواره به این توقعات خط بطلان کشیده‌اند و در زمان حیات خود نیز بارها این اتفاق می افتاد و می گفتند من نیز در برابر قانون مانند شما یکسان هستم.


وی در مورد اینکه سیدحسن در امتحان شرکت نکرده است گفت: اگر قرار است امتحانی بدهیم این هم باید شرکت می کردند اینکه امام جمعه موقت هم در امتحان شرکت نکرد و رد صلاحیت شدند که غیرعادی نیست برخی فکر می کردند که شرکت در امتحان از شان آنها کم می کند که نمی کرد بلکه بیشتر هم می کرد امیدواریم مسیر قانونی طی شود و مشکلی پیش نیاید.


وی در ارتباط با اینکه لیست تهران آیا یک لیست واحد خواهد یا خیر گفت: لیستهایی تهران از لحاظ کمی لیستهای متنوع و تعدد دارند که ممکن است برخی مربوط به یک منطقه باشد و اشکالی هم ندارد اما در نهایت لیستهای جریان ساز در تهران و در کشور دو لیست جریان ساز خواهد بود که با هم رقابت می کنند.


وی گفت: با توجه به دوره‌های قبل در تهران تاکنون 150 نماینده نماینده داشته ایم که اگر تکرارها را کم کنیم کمتر از 5 نفر خارج از لیست توانستند رای بیاورند این بار هم دو لیست بیشتر برای تهران جریان ساز نیست البته بداخلاقی های سیاسی از نظر حقوقی پیگیری می شود.


وی در مورد قرار گرفتن مطهری در لیست اصولگرایان گفت: آقای مطهری می تواند در لیست موردعلاقه خود قرار بگیرد هنوز اصولگرایان بیرون نیامده است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان از مجلس راضی هستند یا خیر گفت: به این صورت نمی توانیم مجلس را ارزیابی کنیم و بگوییم ایا توانست مشکلات را حل کند یا بر مشکلات افزون کند چون اداره کشور مستقل از همکاری مجموعه قواست و اگر دو قوه خوب کار کنند و یک قوه کارشکنی کند کار پیش نمی رود.


باهنر اظهار کرد: بنابراین پیشرفتها و پسرفتها مربوط به مجموعه قواست در قوه مقننه و مجریه چون در کشور حزب جامع نداریم این مجلس و دولت بوده اند و اینکه مجلس و دولت از یک جریان سیاسی نبوده اند چیز دور از ذهنی نبود اگر بخواهیم بحث را باز کنیم باید ببینیم هر یک از قوا چه نقشی را در کشور ایفا کرده اند.


باهنر افزود: مجلس نهم بالاترین سطح همکاری را با دولت داشته است و معدل رای اعتماد به وزرا در دولت نهم به وزیر امور اقتصاد و دارایی تعلق دارد. مجلس با تمام لوایح و طرحهایی که اعلام شده بود همکاری کرد که این طرحها و لوایح اعم از عبور از رکود بود. باید براورد کنیم که مجلس و دولت در چه بحثهایی موفق بوده اند و در چه بحثهایی موفق نبوده اند.


وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هر مسئولی اعم از مقننه و مجریه با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و این نظام لابد از داشتن چند حزب است.


وی گفت: در حال حاضر 300 حزب به ثبت رسیده اند که فقط 50 حزب فعالیت می کنند که بعضاً از میان این 50 حزب نیز برخی کم و زیاد یا شناور هستند امیدواریم کم کم احزاب کوچک به این نتیجه برسند که به یک حزب بزرگ تبدیل شوند.


وی در مورد عدم شرکت در انتخابات این دوره از مجلس مجلس شورای اسلامی و اینده شغلی خود گفت: ما بازنشستگی نداریم و اعتقاد من برای انصراف من از این دوره برای این است که اعتقاد به گردش نخبگان دارم و معتقدم مسئولیتها باید میان نیروهای جوان و پرتوان قرار بگیرد و جای خود را به نیروهای پرتوان بدهیم و البته از تلاشهای کمی و کیفی در جهت سیاستهای نظام کوتاهی نمی کنیم.


وی در مورد گنده گویی دو نماینده کویتی مبنی بر کشور خواندن اهواز اظهار کرد: ابتدا انها به فکر وابستگی خود و رفاه مردم خود باشند بعد حرفهایی بزنند که بزرگتر از خودشان است./856/د102/ج1

منبع:
خبرگزاری شبستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات