۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۵۱۰
رییس شورای سیاست گذاری همایش تحجر و اسلام آمریکایی:

سوم اسفند ماه روز منشور روحانیت نامیده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری همایش تحجر و اسلام آمریکایی گفت: پیام امام خمینی (ره) به حوزه های علمیه در سوم اسفند ماه سال 67 منشور روحانیت است و درخواست ما این است که سوم اسفند ماه روز منشور روحانیت نامیده شود.
منشور روحانيت حضرت امام(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی امین نیا رییس شورای سیاست گذاری سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی، در نشست خبری «سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی» که پیش از ظهر امروز در ساختمان بسیج اساتید برگزار شد، با اشاره به محور این همایش که پیام حضرت امام (ره) به حوزه های علمیه بوده است، گفت: این پیام امام (ره) منشور روحانیت است و از مهم ترین پیام های حضرت امام (ره) به حوزه های علمیه است.

 

رییس شورای سیاست گذاری سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی، در ادامه این نشست افزود: امام خمینی (ره) در این پیام تجلیل از علمای راستین می کند و نقش آنها را به عنوان پرچم دار دین بیان می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به زمان صدور این پیام از سوی امام (ره) به جامعه روحانیت، گفت: نکته مهم زمان صدور پیام در اسفند سال 67 سه ماه قبل از ارتحال پیام است الان 27 سال از صدور پیام امام (ره) می گذرد، از حوزه علمیه سعی و تلاش بیشتری در انتشار این پیام توقع می رفت و این کمترین توقع از حوزه های علمیه بود.

 

حجت الاسلام امین نیا گفت: حوزه علمیه در قبال این پیام امام خمینی (ره) کم رنگ عمل کرد و به نوعی بی توجهی نسبت به این پیام بود، نه تنها این پیام را رشد ندادند بلکه این پیام حذف و سانسور شد، طلبه های حوزه علمیه این پیام را ندیده اند به ویژه از طلبه های جوان انتظار می رفت که پیام امام (ره) را دیده باشند و این به دلیل عدم آگاهی از حوزه علمیه است.

 

رییس شورای سیاست گذاری سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی، در ادامه گفت: اینکه چرا این پیام حذف و سانسور شد به این دلیل بود که اولین گروه که از این پیام خوشحال نبودند، خود حوزه علمیه است چرا که این پیام تکلیفی به عهده آنها می گذارد برای همین صورت مسأله را حذف کردند و این پیام نادیده گرفته شد.

 

وی با اشاره به معرفی دو گروه از دشمنان دین و حوزه علمیه از سوی امام (ره)، بیان کرد: آنها مصداق اسلام آمریکایی شامل دو گروه متحجرین و لیبرال ها هستند، مقام معظم رهبری در 14 خرداد فرموند برخی به دنبال تحریف خط امام (ره) بودند، ایشان ویژگی های را از امام (ره) مطرح بیان کردند که اولین آن تبیین اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب بود.

 

حجت الاسلام امین نیا با اشاره به برگزاری این همایش در سال های آینده، بیان کرد: از آنجا که در این 27 سال حوزه علمیه در این باب کاری انجام نداده است موسسه راهبردی حق پژوهی در مشهد تصمیم به احیای سخنان امام (ره) در رابطه با روحانیت و رفع مهجوریت آن تصمیم گرفت.

 

رییس شورای سیاست گذاری سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی، با اشاره به برگزاری اولین همایش در سال 92 گفت: در اولین همایش سخنران آیت الله علم الهدی و آقای رحیم پور ازغدی بودند، سال 93 این همایش به صورت کشوری در سه شب اجرا شد که شب اول سخنران آن آیت الله علم الهدی و شب دوم اکبری آهنگ از محققان انجمن حجته بودند که جلسه تبدیل به مناظره شد، شب سوم آیت الله اراکی سخنران بودند و امسال این همایش به صورت بین المللی برگزار می شود و علاوه بر اندیشمندان از مبالغان سایر کشورها دعوت شده است.

 

حجت الاسلام امین نیا یا تأکید براینکه این همایش را باید حوزه علمیه برگزار می کرد، گفت: در سال های بعد منتظر هستیم تا حوزه علمیه این همایش را برگزار کند در غیر این صورت سال آینده با گسترش بیشتری این همایش را برگزار کنیم و از همه موسسات دعوت می کنیم تا نهضت منشور روحانیت را گسترش دهند.

 

وی، ظرفیت گسترش منشور روحانیت را بسیار عظیم دانست و در ادامه گفت: نکته مهم این است که این آخرین همایش نخواهد بود و سال های بعد همایش های برگزار خواهد شد، با توجه به اینکه پیام امام (ره) در سوم اسفند بوده است درخواست ما این بوده است که این روز، روز منشور روحانیت نامگذاری شود./818/202/ب3

ارسال نظرات