۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۶۳۰۱
رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه:

جامعه امروز نیازمند احیای سنت حسنه وقف است

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه با بیان این که جامعه امروز نیازمند احیای سنت حسنه وقف است، گفت: سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نمی رود و فرهنگ سازی وقف در جامعه اسلامی بسیاری از مشکلات به آسانی حل می کند.
حجت‌الاسلام حميد کرمي، رئيس اوقاف و امور خيريه زرنديه

حجت‌الاسلام حمید کرمی رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که جامعه امروز نیازمند احیای سنت حسنه وقف است، گفت: سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نمیرود و فرهنگ سازی وقف در جامعه اسلامی بسیاری از مشکلات به آسانی حل می کند.

 

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و قرآنی

رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه با اشاره به این که اثرات و برکات وقف هم برای مردم و واقف تا همیشه ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: واقفان خیر خواه، انسان‌های بزرگی هستند که در زمان حیات خود سرمایه‌شان را مدیریت کرده تا زمانی که از دنیا رفتند، دیگران بتوانند با استفاده درست از آن ها به نحو احسن استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به این که امروز در ایران اسلامی فرهنگ وقف از جایگاه خوبی برخوردار است، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف و نتایج مطلوب در حوزه وقف باید سعی کرد که موقوفات متناست با نیازهای روز جامعه و در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و قرآنی باشد.

 

ثبت 103 موقوفه جدید شهرستان زرندیه

رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه با بیان این که وقف در جامعه اسلامی از نقش و اهمیت ویژه‌ای در راستای حل مشکلات جامعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌‌های مهم گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه اسلامی، آگاه سازی مردم با اهمیت وقف و آثار و برکات آن در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام کرمی با بیان این که 103 موقوفه جدید شهرستان زرندیه ثبت شده است، اظهار داشت: شهرستان زرندیه علاوه بر موقوفات ثبت شده یک‌هزار و 375 رقبه نیز به ثبت رسانده است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه عنوان کرد: در شهرستان زرندیه فروانی نیات در روضه‌خوانی و تعزیه‌داری اباعبدالله(ع) به چشم می‌خورد، فراوانی‌های بعدی در قالب حرمین شرفین، حرم رضوی، طرق شارع، امامزادگان، مرمت و بازسازی بیمارستان‌ها و دارو و درمان نیز در مراتب بعدی قرار دارند.

 

نقش رسانه ها در فرهنگ سازی سنت حسنه وقف

حجت‌الاسلام کرمی با بیان این که امروز متولیان امر و اصحاب رسانه است باید نسبت به فرهنگ سازی وقف توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: فعالان و مسؤولان سازمان اوقاف در مناسبت‌های مختلف در ترویج این سنت حسنه و معرفی واقفان اقداماتی انجام می‌دهند، اما اگر ارتباط تنگاتنگ با رسانه ملی و پس از آن شبکه‌های استانی انجام شود به زودی شاهد افزایش وقف در حوزه قرآن نیز خواهیم بود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه در ادامه با اشاره بر نقش خبرگزاری‌ها، جراید و تبلیغات در راستای ترویج نیات قرآنی وقف گفت: نشریات استانی با جهت‌گیری و پرداختن به اهمیت قرآن در جامعه و راه‌های توسعه آموزش قرآن می‌توانند در جذب نیات قرآنی مؤثر باشند./842/302/ب3

 

ارسال نظرات