۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۱۶۳۸۷
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی:

مسجد نماد مبارزه با استکبار و مظهر تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: با بیان این که مسجد نماد مبارزه با استکبار و مظهر تمدن اسلامی است، گفت: مساجد از زمان تأسیس تا به امروز به عنوان پایگاهی معنوی ـ اجتماعی مطرح هستند و همچنین این نهاد مقدس بسیار با ارزش محسوب می شود و با هیچ نهادی در طول تاریخ قابل مقایسه نیست.
حجت‌الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که مسجد نماد مبارزه با استکبار و مظهر تمدن اسلامی است، گفت: مساجد از زمان تأسیس تا به امروز به عنوان پایگاهی معنوی ـ اجتماعی مطرح هستند و همچنین این نهاد مقدس بسیار با ارزش محسوب می شود و با هیچ نهادی در طول تاریخ قابل مقایسه نیست.

 

مسجد از ماندگارترین میراث گران بهای پیامبر اسلام بعد از قرآن کریم

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که مسجد از ماندگارترین و بالنده ترین میراث گران بهای پیامبر اسلام بعد از قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان یک پایگـاه دینی و غیردولتی در مسیر پرورش فضیلت های اخلاقی به خوبی نقش آفرینی می کنند.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)  که هر فردی در دنیا مسجدی را بنا کند، خداوند قصری در بهشت برای او می‌سازد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی مساجد در تربیت اخلاق فرد و جامعه بسیار تاثیر گذار هستند و به عنوان نماد و شکوه اسلام در جهان اسلام مطرح هستند.

 

تحقق سبک زندگی اسلامی و مقابله با هجمه های دشمنان

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به این که کارکرد مساجد سبب تحقق سبک زندگی اسلامی می شود، گفت: مسجد پایه و اساس و محل آموزش سبک زندگی اسلامی و مقابله با هجمه های دشمنان و بدخواهان است.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به  آیه«إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» اظهار داشت: در این آیه خداوند برای سازندگان مسجد پنچ شرط را قرار داده است که آن‌ها به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، نماز را اقامه و آن را در جامعه ترویج می‌کنند، آن‌ها حقوق شرعی همانند زکات را می‌پردازند و این افراد به جزء خداوند از فردی دیگر ترس و هراس ندارند.

 

فعالیت بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند، گفت: کانون های مساجد شهری و روستایی، کانون تخصصی از جمله قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب و کانون‌ دانشگاهی در مساجد دانشگاه ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی را تشکیل می دهند.

 

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با برنامه های منسجم در راستای جذب و تربیت فرزندان مسجدی گام بردارند، گقت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با تربیت نیروهای مسجدی و جذب جوانان به مساجد در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان حرکت کند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه توجه به مسائل روز جوانان باید از وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی مساجد دانست و خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به مرکز ثقل جوانان و نوجوانان با مسجد تبدیل شوند./842/302/ب3

ارسال نظرات