۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۶۴۱۸
امام جمعه نودژ:

اکران فیلم های جشنواره عمار سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نودژ گفت: اکران فیلم های جشنواره عمار می تواند سد محکمی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن باشد و این امر توجه بیشتر مسؤولان مربوطه را می طلبد تا در این راه قدم های بیشتری برداشته شود.
امام جمعه نودژ

حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه نودژ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اکران فیلم های جشنواره عمار در جنوب کرمان، اظهار کرد: اکران جشنواره فیلم های عمار یک کار فرهنگی بسیار خوب است و در مسائل سیاسی، فرهنگی و درحوزه ایثار و شهادت نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.

 


وی با بیان این که اکران این فیلم ها می تواند در اعتقادات و باورهای دینی مردم تاثیر
گذار باشد، بیان کرد: این امر می تواند مسائل مذهبی و دینی مردم را نیز تحکیم بخشد و با توجه به این که دشمن همیشه بر روی اعتقادات مردم در شهرهای مذهبی سرمایه گذاری می کند، اکران فیلم های جشنواره عمار می تواند نقشه های آنان را خنثی کند.

 

حجت‌الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: شهر نودژ نیز توانسته 100 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کند و این شهر در زمان های قدیم به شهر نجف کوچک شهرت داشته و اکران این گونه فیلم ها واقعا در مردم به ویژه نسل جوان اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 


امام جمعه نودژ تصریح کرد: اکران فیلم های جشنواره عمار می تواند سد محکمی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن باشد و این امر توجه بیشتر مسؤولان مربوطه را می طلبد تا در این راه قدم های بیشتری برداشته شود و این جشنواره چند سال است که در کشور شکل گرفته و استقبال خوبی از آن می شود.

 


حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: اکران فیلم های جشنواره عمار نیاز به سینما و مکان خاصی ندارد و همه مساجد، مصلاها، حسینیه‌ها بهترین مکان برای اکران این فیلم ها هستند و اکران این فیلم ها می تواند ارزشمند باشد و دلاورمردی ها، رشادت ها، باورها و اعتقادات را به نمایش بگذارد.

 


وی با بیان این که باید به اکران فیلم‌های عمار ارزش داد، ابراز کرد: باید از این کارهای ارزشی حمایت کنیم که مقام معظم رهبری به این فیلم ها توجه خاصی دارند، بنابراین این امر توجه همگان را می طلبد.

 


حجت الاسلام احمدی نیک در ادامه افزود: تریبون‌های نماز جمعه می تواند ظرفیت‌های زیادی را برای نمایش فیلم و معرفی آثار ارزشی به مردم ایفا کند و این کار، فرصت بسیار خوبی برای فرهنگ‌ سازی نماز در بین جوانان و جذب آنان به مساجد است.

 


امام جمعه نودژ اضافه کرد: فیلم‌ها، ظرفیت خوبی برای نمایش و ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی هستند و مطمئنا مورد استقبال قرار می گیرند.

 


وی یادآور شد: موضوعات و فیلم‌های جشنواره عمار، برخلاف بسیاری از آثار دیگر سینمای کشور، برخاسته از بطن مردم است و دغدغه‌های آنان را بیان می‌کند، گرچه شاید از نظر تکنیکی و فنی هم چندان سطح بالایی هم نداشته باشد و مردم وقتی می‌بینند یکی از جنس خودشان فیلم برای آن‌ها اکران می‌کند، از آن استقبال می کنند.

 


حجت الاسلام احمدی نیک عنوان کرد: اکران فیلم‌های جشنواره عمار به عنوان یک رسانه مدرن در نماز جمعه‌های کشور به عنوان رسانه‌ای سنتی که میراث پیامبر بزرگ اسلام است و نظیر آن را در جایی سراغ نداریم، می‌تواند به تقویت نماز جمعه و انتقال پیام آن به شکل جذاب ‌تر برای مخاطبان کمک کند و باید برای این کار برنامه ‌ریزی مناسبی صورت گیرد و در حال حاضر در جنوب کرمان اکران این فیلم ها با استقبال مردمی در حال برگزاری است./9709/303/ب1

ارسال نظرات