۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۱۶۴۸۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حضور مبلغان در مدارس زمینه ساز تقویت باورهای دینی در دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس خط مقدم ما است، گفت: امروز دشمن با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ منفعلانه عمل کنیم به حتم شکست خواهیم خورد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان تبلیغی مدارس استان با اهمیت توصیف کردن مسأله تبلیغ دین در مدارس، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان فرصتی برای تعمیق باورهای دینی در میان آنها است. 

 

وی از مدارس به عنوان یکی از ضروری ترین صحنه ها و فضای تبلیغی جهت گسترش مبانی دینی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: متأسفانه ساماندهی تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش باید در گذشته اتفاق می افتاد که با تأخیر انجام گرفت. 

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ارتباط چهره به چهره مبلغان با دانش آموزان در مدارس اثرگذاری تبلیغ ارزش های دینی را دو چندان می کند، بیان داشت: این شیوه تبلیغ بهترین راه برای آشنایی دانش آموزان با مبانی دینی و ارزش های اسلامی است. 

 

وی با اشاره به این که امروز دانش آموزان ما در مدارس با شبهات بسیاری روبرو هستند، گفت: حضور یک مبلغ در مدارس فرصت بسیار ارزشمندی برای پاسخگویی به این شبهات خطرناک است و می تواند مانع نفوذ افکار انحرافی در ذهن نسل جوان جامعه ما شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت افزایش حضور مبلغان در مدارس استان تأکید کرد و با بیان این که تعداد مبلغان فعلی پاسخگوی این ظرفیت عظیم دانش آموزی نیست، خاطرنشان کرد: برای ارتباط مناسب با نسل پرسشگر امروز نیازمند به حضور بیشتر طلاب و روحانیان مجرب در مدارس هستیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیت در مدارس و ارتباط چهره به چهره با آنها را ضروری دانست و افزود: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای زدودن هویت دینی نسل جوان ما گرفته است باید ارتباط با نسل جوان تقویت شود.

 

استاد حوزه علمیه مارندران با بیان این که مبلغان دینی منادیان تبلیغ دین خدا در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: به حتم این خدمت و تلاش مبلغان رزق معنوی است که شامل حال آنها شده است. 

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: مبلغان دینی نیز باید با آگاهی بخش و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنند.  

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس خط مقدم ما است، گفت: امروز دشمن با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ منفعلانه عمل کنیم به حتم شکست خواهیم خورد. 

 

حجت الاسلام صادقی از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

 

وی ظرفیت موجود در حوزه های علمیه را فرصت مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: این بستر همکاری باید با قوت بیشتری شکل گیرد تا شاهد ثمرات مهمی در این خصوص باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که احکام دینی ما قابلیت های بسیاری جهت جذب جوانان و نوجوانان دارد، گفت: باید از این قابلیت ها در جهت معرفت افزایی در میان دانش آموزان بهره گیریم./950/202/ب3

ارسال نظرات